وزرای دفاع امریکا و کوریای جنوبی درباره مسئله راکت-هسته ای کوریای شمالی گفت و گو کردند

© REUTERS / Eric Vidalوزرای دفاع امریکا و کوریای جنوبی درباره مسئله راکت-هسته ای کوریای شمالی گفت و گو کردند
وزرای دفاع امریکا و کوریای جنوبی درباره مسئله راکت-هسته ای کوریای شمالی گفت و گو کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزرای دفاع امریکا و کوریای جنوبی درباره وضعیت شبه جزیره کوریا و همکاری برای دستیابی به غیر هسته ای کردن این شبه جزیره از طریق تیلیفون گفت و گو کردند.

موافقت کوریای شمالی  برای مذاکره با همسایه ‌جنوبی خود - اسپوتنیک افغانستان
موافقت کوریای شمالی برای مذاکره با همسایه ‌جنوبی خود
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع کوریای جنوبی اعلام کرد، که سون یون مو وزیر دفاع کوریای جنوبی و جیمز متیس وزیر دفاع امریکا روز جمعه درباره وضعیت شبه جزیره کوریا با هم گفت و گوی تیلیفونی انجام دادند.

در این گزارش آمده است:- "سون یون مو خواستار حل مسالمت آمیز مسئله هسته ای کوریای شمالی از طریق اقدامات جامع و برنامه ریزی شده و بدور از فشار و با گفت و گو در همکاری نزدیک ایالات متحده امریکا شده است".

رئیس پنتاگون به نوبه خود از آمادگی ایالات متحده امریکا برای اجرای گفت و گوها به مون ژه اینا رئیس جمهور کوریای جنوبی اطمینان داد و درباره اهمیت حل مسالمت آمیز مشکل کوریای شمالی توافق خود را نشان داد".

متیس همچنین به این نکته اشاره کرد، که ما به تحریم ها بر فشارهای خود بر پیونگ یانگ ادامه می دهیم و این کشور را مجبور به بازگشت به میز مذاکرات شش جانبه می نمایی.

در این گفت و گو ها وزیران دفاع دو کشور بر اتحاد نظامی امریکا و کوریای جنوبی تاکید کردند.

یادآوری می کنیم، که در پایان ماه نومبر سال گذشته زمانی که پیونگ یانگ برای نخستین بار راکت قاره پیمایی خود را آزمایش کرد، وضعیت در اطراف کوریای شمالی به تنش گرایده بود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала