محرک اصلی در اغتشاشات ایران کیست!

© REUTERSPeople protest in Tehran, Iran December 30, 2017 in this picture obtained from social media
People protest in Tehran, Iran December 30, 2017 in this picture obtained from social media - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با روشن شدن ابعاد بیشتری از اغتشاشات اخیر، مقامات ایرانی، موساد و سیا را عامل برنامه ریزی و اجرای این ناآرامی‌ها دانسته و از فردی به نام مایکل دی آندریا، در این رابطه نام برده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، طرح سرنگونی ایران را سازمان اطلاعات جاسوسی ایالات متحده آمریکا (سیا) و اسرائیل، و با هزینه عربستان سعودی آغاز کرده‌اند. طراح اصلی این پروژه، یک آمریکایی به نام مایک دی اندریا، مسئول سابق مبارزه با تروریسم سازمان سیای آمریکا است.
نام دی آندریا در خصوص ایران برای اولین بار توسط روزنامه نیویورک تایمز افشا شد. در ماه جون سال گذشته رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که سیاست دولت این کشور در قبال ایران "انتقال مسالمت آمیز" قدرت است و چند روز پیش از صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا، نیویورک تایمز مقاله‌ای منتشر و در آن عنوان کرد که "چالش به اجرا درآوردن دیدگاه‌های دونالد ترامپ درباره ایران در سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا بر دوش فردی به نام مایکل دی آندریا قرار دارد".
دی آندریا در سازمان سیا به "شاهزاده تاریکی" معروف است و البته وی پس از آنکه برای رسیدن به امیال خود به دروغ به دین اسلام گروید به "آیت الله مایک" شهرت یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала