عطا نور: ارگ منبع اصلی فساد در کشور است

© AP Photo / Massoud HossainiAtta Mohammad Noor, governor of the Balkh province, arrives for an interview with The Associated Press at his home in Kabul, Afghanistan, Monday, Aug. 3, 2015.
Atta Mohammad Noor, governor of the Balkh province, arrives for an interview with The Associated Press at his home in Kabul, Afghanistan, Monday, Aug. 3, 2015. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجرایی جمعیت اسلامی و والی بلخ، تمامی قراردادهای دولتی را آلوده با فساد می ‌داند و می ‌گوید که ارگ ریاست جمهوری منبع اصلی فساد در کشور است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عطا محمد نور، رییس اجرایی جمعیت اسلامی در یک سخنرانی در میان مردم در بلخ می‌گوید سندهای را در دست دارد که نشان می‌دهند در قراردادهای سوخت نیروهای امنیتی زیر نام معافیت گمرکی فسادهای میلیون دالری صورت می‌گیرد.
آقای نور ارگ ریاست جمهوری و کمیسیون تدارکات ملی را منبع اصلی فساد در کشور می‌داند و شعارهای حکومت در مبارزه با این پدیده، را دروغین می‌گوید.
نور گفت: "فساد در خود ارگ است. کمیسیون تدارکات خاص! یعنی خودش مجمع بزرگی از فساد است".
آقای نور می‌گوید سندهای را در دست دارد که بخشی از فساد در حکومت را در قراردادهای سوخت نیروهای امنیتی نشان می‌دهند.
نور افزود: «تمام عواید را، تمام منابع عایداتی را از وزارت‎های مختلف و بخش‌های مختلف آورده‌اند در قبض ارگ. هیچ پروژه و قراردادی عملی نمی‌شود، تا که سهم و حق ندهند. اکثر شرکت‌های بزرگ افغانستان بلک لیست «به لیست سیاه» شده‌اند و توانایی گرفتن قرارداد را ندارند؛ مگر چند شرکتی که شریک می‌باشند.»
نهادهای مبارزه با فساد در باره اتهام‌های وجود فساد گسترده در حکومت می‌گویند که تا کنون در این باره به آنان سندی نرسیده است، و اگر اسنادی در این باره دریافت کنند، بررسی‌های شان را آغاز خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала