اشرف غنی: ما باید از وارد کننده به صادر کننده فولاد تبدیل شویم

© REUTERS / Mohammad Ismailاشرف غنی: ما باید از وارد کننده به صادر کننده فولاد تبدیل شویم
اشرف غنی: ما باید از وارد کننده به صادر کننده فولاد تبدیل شویم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در مراسم گشایش یک کارخانه ذوب آهن و فولاد از سکتوری خصوصی سپاسگزاری کرد.

اشرف غنی: سیستم برق باید منسجم شود - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: سیستم برق باید منسجم شود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز شنبه در مراسم گشایش کارخانه ذوب آهن و فولادی «خان ستیل» از سکتور خصوصی سپاسگزاری و سرمایه گذاری در این بخش را با اهمیت و مهم دانست و گفت، که هدف حکومت افغانستان تبدیل این کشور از وارد کننده به صادر کننده فولاد در جهان است.

رئیس جمهور افغانستان گفت:- "من افتخار می‌کنم که اکنون ما بهترین فولاد با کیفیت بالا، که یکی از رویاهای دوران کودکی من بود، را داریم. هدف‌ ما این است که افغانستان را از کشور واردکنندۀ فولاد به کشور صادرکنندۀ فولاد مبدل سازیم".

آقای اشرف غنی گفت: ایجاد کارخانه ذوب فولاد «خان ستیل» یک ابتکار بزگ ملی است و هر شهروند افغانستان مسئول نگهداری از برنامه ها و ابتکارات مردم این سرزمین است.

او درباره تولید فولاد و آهن در افغانستان گفت: خوشبختانه، بیش از 220 هزارتُن فولاد توسط کارخانه‌ها در سال روان تولید شده‌است.

غنی درباره اندازه انبارهای آهن چنین گفت: درحال حاضر افغانستان دارای دو میلیارد تُن انبار آهن است.
 
در همین‌حال، غنی گفت که همان‌گونه که بازرگانان در صنایع گونه‌گون سرمایه‌گذاری می‌کنند، به ایجاد فرصت‌های شغلی نیز برای مردم ما کمک می‌کنند.

افزون‌بر این، آقای غنی از سکتور خصوصی خواست که در صورتی‌که سکتور خصوصی‌ای مشکلی داشته باشد و برای مشکلات‌اش راه‌حلی پیدا کند، دولت وحدت ملی از آنان پشتیبانی خواهد کرد.

در پایان این مراسم، رئیس‌جمهور افغانستان پیشنهاد کرد نام وزارت تجارت و صنایع به وزارت صنایع و تجارت تبدیل شود.

یادآوری می کنیم، که این کارخانه در حال حاضر به مواد آهن‌آلات داغمه متکی است، اما آن‌چه‌که مورد نیاز است استخراج آهن از معادن کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала