طالبان یک پایه برق وارداتی از ایران به هرات را تخریب کرد

© Sputnik / Yuriy Lashovطالبان یک پایه برق وارداتی از ایران به هرات را تخریب کرد
طالبان یک پایه برق وارداتی از ایران به هرات را تخریب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی والی هرات اعلام کرد، که طالبان به منظور باجگیری از اداره برق هرات یک پایه برق وارداتی که از ایران به هرات آمده، را تخریب نموده است.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تمام مردم افغانستان باید صاحب برق شوند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: شب گذشته گروه طالبان در ولسوالی زنده جان هرات یک پایه برق وارداتی ایران را هدف قرار دادند، که هدف از این حمله طالبان به تاسیسات برق در هرات باج گیری از اداره برق هرات است.

سخنگوی والی هرات گفت: با اینکه طالبان این پایه برق را مورد هدف قرار دادند اما هنوز جریان برق به شهر هرات برقرار است و تنها قسمتی از پایه وارداتی برق تخریب شده است.

او علت این خرابکاری طالبان را چنین توضیح داد: طالبان از اداره برق هرات می‌خواهند تا از هر کیلووات برق ایران در هرات 2 افغانی سهم به آنها اختصاص داده شود در غیر اینصورت تنها پایه‌های برق را در مناطق مختلف این ولایت مورد حمله قرار خواهند داد.

او همچنین به جمع آوری پول مصرفیه برق توسط طالبان اشاره و گفت: در حال حاضر طالبان در مناطق مختلف هرات حضور دارند به جای دولت، پول برق مصرفی را از مردم جمع آوری می‌کنند و مردم را تهدید می‌کنند که باید در هر ماه به جای واریز کردن پول برق به دولت این پول را به آنها بدهند.

یادآوری می کنیم، که طالبان با خرابکاری شان دولت، مردم، موسسات دولتی و خصوصی را تهدید و در بسیاری مناطق زیر کنترل خودشان و یا حتی زیر کنترل دولت مالیه وضع می کنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала