پاکستان فهرست گروه های هراس‎افگن در خاک خود را منتشر کرد

© AP Photo / Press Information DepartmentIn this photo released by by Pakistan's Press Information Department, Prime Minister Shahid Khaqan Abbasi, left, heads a meeting of the National Security Committee in Islamabad, Pakistan, Thursday, Aug. 24, 2017
In this photo released by by Pakistan's Press Information Department, Prime Minister Shahid Khaqan Abbasi, left, heads a meeting of the National Security Committee in Islamabad, Pakistan, Thursday, Aug. 24, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت پاکستان برای نخستین بار فهرستی را پخش کرده است که در آن نام های ۷۲ گروه هراس افگن جا داده شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت داخله این کشور به تمامی شهروندان پاکستان هشدار داده است که هرگاه کسی با این گروه ها همکاری کند مجازات خواهد شد.
در این فهرست، نام گروه های تحریک طالبان پاکستان، داعش، لشکرطیبه، لشکرجهنگوی، جماعت الدعوه، جیش محمد، کمیتۀ امنیت مردمی، اهل سنت و الجماعت، ارتش متحد بلوچستان و بنیاد فلاح انسانیت مشمول این فهرست استند.
جماعت الدعوه که رهبر آن حافظ سعید است، در بزرگترین حملۀ مرگبار در سال ۲۰۱۴میلادی درممبیی هند نیز متهم است و ایالات متحده امریکا برای پیدا کردن او یک میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.
درهمین حال، وزارت دفاع افغانستان این کار وزارت امور داخله پاکستان را نشانه یی پشتیبانی این کشور از گروه های هراس افگن می گوید.
این در حالی است که ایالات متحده امریکا کمک های نظامی اش را به پاکستان به حال تعلیق در آورده است و مقام های کاخ سفید گفته اند که پاکستان در کار مبارزه با هراس افگنی صادق نیست و در برابر تعهداتش با امریکا برخورد دوگانه داشته است.
پاکستان در حالی بر موجودیت ۷۲ گروۀ هراس افگن در خاکش اذعان می کند که حکومت افغانستان بارها از فعالیت این گروه ها در خاک پاکستان، انتقاد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала