آمادگی ترامپ برای مذاکره با کیم جونگ اون

© AP Photo / Evan Vucciآمادگی ترامپ برای مذاکره با کیم جونگ اون
آمادگی ترامپ برای  مذاکره با کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ در جمع خبرنگاران در کمپ دیوید در ایالت مریلند افزود مایل به مذاکرات با کیم جونگ اون است، اما چنین گفتگویی بدون پیش شرط نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت «کاملا» مایل به گفتگوی تلفنی با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی است و امیدوار است مذاکرات بین کوریا شمالی و جنوبی نتایجی مثبت داشته باشد.
کوریای شمالی روز جمعه موافقت کرد هفته آینده مذاکراتی رسمی را با کوریای جنوبی برگزار کند که نخستین مذاکرات بین دو کوریا ظرف مدت بیش از دو سال گذشته خواهد بود. اعلام موافقت کوریای شمالی با برگزاری مذاکرات با کوریای جنوبی ساعاتی پس از آن مطرح شد که آمریکا و کوریایجنوبی تمرین نظامی مشترک خودشان را در بحبوحه بن بست برسر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ به تاخیر انداختند.
ترامپ در جمع خبرنگاران در کمپ دیوید در ایالت مریلند افزود مایل به مذاکرات با کیم جونگ اون است، اما چنین گفتگویی بدون پیش شرط نخواهد بود. وی تصریح کرد: "من کاملا آماده چنین گفتگویی هستم. ما به هیچ وجه با این مسئله مشکلی نداریم".
ترامپ گفت: «کیم می‌داند من به دنبال وقت تلف کردن و شوخی کردن نیستم. او این مسئله را به خوبی می‌داند.» وی افزود: «اگر چیزی از این مذاکرات بیرون آید، نتیجه بزرگی برای همه بشریت و جهان خواهد بود.»
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون از زمان به قدرت رسیدن ترامپ پیوسته جنگی لفظی با یکدیگر داشته اند و توهین‌هایی بین آن‌ها رد و بدل شده است به طوری که ترامپ، کیم جونگ اون را به علت آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کشورش، «مرد موشکی» نامیده است. ترامپ اوایل این هفته نیز کنایه کیم جونگ اون را که گفته بود یک دکمه هسته‌ای روی میز خود دارد رد کرد و گفت: دکمه او بزرگ‌تر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала