برای تغییر رفتار پاکستان در برابر افغانستان تعلیق کمک‌ ها کافی نیست

© AFP 2023 / AAMIR QURESHI Pakistan's army chief Raheel Sharif (C) arrives to attend a ceremony to mark the country's Independence Day in Islamabad on August 14, 2015
Pakistan's army chief Raheel Sharif (C) arrives to attend a ceremony to mark the country's Independence Day in Islamabad on August 14, 2015 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بلومبرگ، اعلام کرد که تعلیق کمک‌های مالی پاکستان برای تغییر رفتار ارتش این کشور و توقف حمایت از مخالفان مسلح دولت افغانستان کافی نیست و واشنگتن باید استراتژی جامع ‌تری داشته باشد.

به گزارش به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رسانه آمریکایی «بلومبرگ» در مطلبی ضمن حمایت از تعلیق حمایت‌های نظامی آمریکا از پاکستان آن را قابل دفاع و قابل توجیه دانست؛ اما تصریح کرد که این اقدام تاثیری بر حمایت پنهانی اسلام‌آباد از مخالفان مسلح دولت افغانستان برای اعمال نفوذ در این کشور ندارد.
در ادامه این یادداشت آمده است که برای رسیدن به این مهم، در کنار تعلیق کمک‌ها باید استراتژی جامع‌تر و مشخص‌ تری وجود داشته باشد.
پیش از این، دو رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز کمک‌ها را به تعلیق درآورده بودند اما این اقدام براساس این نوشتار محاسبات جنرال‌های پاکستانی را تغییر نخواهد داد.
جنرال‌های پاکستانی نیروهای نیابتی خود را ابزار بسیار مهمی می‌داند تا در کشور همسایه خود یعنی افغانستان اعمال نفوذ و اطمینان حاصل کنند که کابل به دشمن سنتی‌اش یعنی هند نزدیک نشود.
بلومبرگ در ادامه این مطلب نوشت: آمریکا می ‌تواند با تنزل جایگاه اسلام‌ آباد به عنوان مهم‌ ترین متحد غیر عضو سازمان ناتو آغاز کند که سرافکندگی پاکستان را در پی خواهد داشت.
واشنگتن می‌ تواند جنرال‌های پاکستانی و جاسوسانی که با گروه‌های تروریستی در ارتباط هستند را تحریم کند و فروش سیستم‌ های تسلیحاتی استراتژیک به این کشور را نیز متوقف کند.
این رسانه آمریکایی در ادامه نیز حملات یک‌ جانبه هواپیماهای بودن سرنشین برای هدف قرار دادن سرکرده‌های گروه‌های تروریستی را نیز از دیگر اقداماتی خواند که واشنگتن می ‌تواند از آن بهره برد و در نهایت نیز پاکستان را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.
بلومبرگ تصریح کرد هر کدام از این اقدامات باید با وقفه نسبت به گام بعدی صورت گیرد با امید اینکه ارتش پاکستان نظر خود را درباره حمایت از مخالفان مسلح دولت افغانستان تغییر دهد.
رئیس جمهور آمریکا در نخستین توئیت خود در سال جاری میلادی گفته بود: «پاکستان به گروه‌های تروریستی پناه می‌دهد که آمریکا در افغانستان با آنها در حال جنگ است» و پس از آن نیز دولت ترامپ تصمیم گرفت تا بار دیگر کمک‌های مالی به اسلام‌آباد را به حالت تعلیق درآورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала