جنرال رازق: حکومت از قانون به عنوان ابزار سرکوب استفاده مکند

عضو شوید
فرمانده پولیس ولایت کندهار اعلام کرد، که حکومت وحدت ملی افغانستان نباید از قانونی اساسی این کشور به عنوان ابزار سرکوب مخالفان سیاسی خود استفاده کند.

واکنش وزارت داخله افغانستان به سخنان جنرال رازق - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت داخله افغانستان به سخنان جنرال رازق
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو اسپوژمی، جنرال عبدالرازق اچکزی فرمانده پولیس ولایت کندهار که پیش از این از عطامحمد نور اعلام پشتیبانی کرده بود، حکومت وحدت ملی افغانستان را به استفاده ابزاری از قانون این کشور متهم کرده است.

فرمانده پولیس کندهار در مراسم یادبود از هفته قانون اساسی افغانستان اعلام کرد که حکومت وحدت ملی نباید از قانون اساسی در راستای سرکوب مخالفان سیاسی خود استفاده کند.

جنرال رازق اظهار داشت: قانون اساسی افغانستان نتیجه قربانی‌های زیاد مردم این کشور است که با دستورهای اسلامی نیز تناقضی ندارد اما همواره از قانون اساسی این کشور بهره برداری نادرست صورت گرفته است.

فرمانده پولیس کندهار با بیان اینکه ممکن است، که برخی از مشکلات در قانون اساسی این کشور وجود داشته باشد اما مخالفان مسلح می‌توانند این موضوع را از طریق مذاکرات با دولت افغانستان در میان بگذارد.

جنرال رازق خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی تاکید کرد، که قانون برای همه شهروندان این کشور یکسان است و هدف رهبران دولت باید پیاده سازی قانون باشد نه اینکه از آن به عنوان ابزار شخصی برای سرکوب مخالفان سیاسی خود استفاده کنند.

او درباره اعمال فشار امریکا بر پاکستان چنین گفت: من اعمال فشار امریکا بر پاکستان پشتیبانی می کنم و این کشور باید در برابر کشته شدن هر یک سرباز افغانستانی و امریکایی باید مسئول دانسته شود و پاسخگو باشد.

یادآوری می کنیم، که جنرال رازق پیش از این از عطا محمد نور والی پیشین بلخ پشتیبانی خود را اعلان کرده بود، که وزارت داخله افغانستان در واکنش به این سخنان فرمانده کندهار گفته بود که با جنرال عبدالرازق برخورد قانی صورت خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала