شبکۀ حقانی زیر نام داعش

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaПредполагаемые боевики ИГ (запрещена в России) и движения Талибан в полицейском отделении в Афганистане. Архивное фото
Предполагаемые боевики ИГ (запрещена в России) и движения Талибан в полицейском отделении в Афганистане. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمله های بزرگ در شهرها از سوی شبکۀ حقانی انجام می شوند و این گروه از بهر این که پاکستان زیر فشار جامعۀ جهانی قرار نگیرد، این حمله ها را زیر نام داعش انجام می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت دفاع ملی افغانستان تأکید دارد که هدف دیگر شبکۀ حقانی برای این کار، جلب توجه ایران و روسیه برای حمایت از طالبان در افغانستان است.
همزمان با این، شماری از اعضای مجلس نماینده گان نیز می گویند که پاکستان همواره گروه های تروریستی را حمایت کرده است و اکنون نیز این گروه ها را زیر چتر خود دارد.
حضرت علی، عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس اظهار داشت: "آن حمله هایی مهم که انجام می دهند آن کار شبکه حقانی است".
تا چند ماه پیش، فعالیت های گروه داعش تنها به حمله ها به شهرها متمرکز بودند و تنها در ولایت ننگرهار به گونه جبهه یی می جنگیدند، اما روز گذشته حملۀ جبهه یی این گروه بر ولسوالی چوکی ولایت کنر، زنگ خطر از آغاز فعالیت های جبهه یی این گروه را نیز به صدا در آورد.
منابع در ولایت کنر می گویند که داعشیان حتا خودشان را تا نزدیکی های ساختمان این ولسوالی رسانیده اند، اما والی کنر از سرکوب این گروه اطمینان می دهد.
وحید الله کلیمزی، والی کنر می گوید:"حملات تهاجمی را انجام دادند که خوش بختانه نیروهای دولتی و خیزش های مردمی این حمله ها را عقب زدند.".
منابع امنیتی می گویند که همین اکنون داعشیان نه تنها در کنر بل در ولایت های ننگرهار، لغمان، نورستان و جوزجان به گونه جبهه یی می جنگند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала