امر الله صالح : حکمتیار یک فاکتور شکست خورده است

© Photo / Saleh4eامر الله صالح : حکمتیار یک فاکتور شکست خورده است
امر الله صالح : حکمتیار یک فاکتور شکست خورده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح در گفتگو با خبرگزاری شفقنا در خصوص مذاکرات در مورد پیمان استراتژیک میان ایران و افغانستان و اینکه این پیمان چقدر می تواند به آمدن صلح در افغانستان کمک کند صحبت نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "شفقنا افغانستان" صالح گفته است: ما هر قدر بتوانیم روابط دولت افغانستان را با دولت های همسایه که ایران یکی از همسایه های مهم و پر قدرت افغانستان است را گسترش دهیم به نفع هر دو طرف است. با اینکه در جریان جزئیات این پروگرام نیستم ولی در کل این را میدانم که ما وقتی برای رابطه ها چوکات های استراتژیک بوجود می آوریم و رابطه ها را گسترش می دهیم به نفع هر دو ملت است.
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان درخصوص اظهارات اخیر آقای حکمتیار درمورد انتقال داعش به افغانستان توسط ایران گفت: بنظر من آقای حکمتیار دچار یک حالت توهم و مالیخولیایی شده است و درک نمی کند. او از زیر چتر اسلام سیاسی بر آمده است و متوسل به مسائل کوچک محلی و دامن زدن به مسائل قومی شده است. او به یک آدم شکست خورده ای می ماند که غرق شده و فکر میکند که کف دریا هم می تواند به حیث یک جسم کمکش کند و متوسل به حرفهایی می شود که ربط به جامعه پیدا کند. بنظر من فاکتور حکمتیار یک فاکتور شکست خورده است و ما نباید روی آن حساب کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала