پرده‌برداشتن رحمت‌الله نبیل از روابط حامد گیلانی با انس حقانی

© AP Photo / Rahmat Gulپرده‌برداشتن رحمت‌الله نبیل از روابط حامد گیلانی با انس حقانی
پرده‌برداشتن رحمت‌الله نبیل از روابط حامد گیلانی با انس حقانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان به تازگی فاش کرده است که سید حامد گیلانی با همکاری و هدایت مستقیم یک تن از افراد کلیدی حکومت وحدت ملی تلاش دارد تا انس حقانی را آزاد کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، این مقام پیشین امنیت ملی کشور هم چنان نوشته است: "سید حامد گیلانی چندمين بار است كه يكى از مسؤولان خطرناك شبكه حقانى را به اسم شيرخان از اسلام آباد پاكستان به كابل توسط وسايط نقليه خود انتقال داده و زمینه ملاقات او را با انس حقانی فراهم کرده است."
وی در این مطلب درصفحه فیسبوکش هم چنان افزوده است: "این درحالیست كه حكومت دقيق ميداند حملات انتحارى در كابل اکثراً از جانب شبكه حقانى صورت گرفته است، ولی مسئوليت آنها را به اصطلاح داعش بر دوش دارد."
سید حامد گیلانی، رهبر حزب محاذ ملی افغانستان و یکی از اعضای بلندپایه شورای عالی صلح، چند روز پیش در یک سخنرانی علنی ادعا کرد که رهبری طالبان در پاکستان نه بلکه در داخل خاک افغانستان وجود دارد.

سید حامد گیلانی، روز شنبه در همایشی از علما که در رابطه به صلح دایر شده بود، گفته بود "دیگر آن شایعاتی را نمی‌پذیریم که می‌گویند رهبران طالبان در جای دیگر است. اکثریت بزرگان طالبان همین اکنون در وطن خودشان اند".

این اظهارات آقای گیلانی واکنش های شدیدی را به دنبال داشت.
عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در واکنش به این اظهارات آقای گیلانی دیروز گفت پایگاه‌ها و رهبران طالبان در بیرون از کشور قرار دارند و چنین اظهارات اعتبار افراد را زیر سوال خواهد برد.

ریاست امنیت ملی کشور نیز پس از این اظهارات آقای گیلانی با نشر یک اعلامیه گفته است که:"اظهاراتِ که در جلسه روز شنبه مورخ ۱۶ جدی صورت گرفت، اظهارات غیر مسوولانه و ناشی از عدم اطلاعات دقیق می‌باشد. ادعای حضور رهبری طالبان در داخل خاک افغانستان بر عکس واقعیت‌های ثابت شده به تمام جهانیان و مردم افغانستان می‌باشد."

این اظهارات آقای گیلانی دیروز (دوشنبه) واکنش تند نمایندگان مجلس را نیز برانگیخت. اعضای مجلس نمایندگان گفتند که این مقام شورای عالی صلح بر خلاف‌ تمام ادعاهای موجود نسبت به حضور رهبران و لانه‌های تروریستی در پاکستان، به مثابه سخن‌گوی شبکۀ استخباراتی اسلام آباد ظاهر شده و گفته که رهبران طالبان در خاک افغانستان زندگی می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала