افزایش حضور نظامی چین در خاور میانه

© AFP 2023 / FAROOQ NAEEMافزایش حضور نظامی چین در خاور میانه
افزایش حضور نظامی چین در خاور میانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان منطقه‌ای هشدار می‌دهند چین در حال گرفتن جای آمریکا به عنوان مهمترین شریک امنیتی پاکستان است و از پاکستان برای دستیابی بیشتر به اقیانوس هند استفاده می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه ای South China Morning Pos، چین قصد دارد حضور نظامی خود در خاورمیانه را افزایش دهد و دومین پایگاه نیروی بحری خارجی خود را ایجاد نماید.
این نشریه اشاره می کند که چین قصد دارد پایگاه بحری خود را در نزدیکی بندر استراتژیک مهم در گوادر پاکستان بسازد.
اما درباره امکان اجرای این تصمیم تردید های مطرح شده که گفته می شود بندر گوادر نمی‌تواند خدمات مشخص برای کشتی‌های جنگی را تامین کند.
به گفته این منابع، بندر مذکور مکان مناسبی برای حمایت لجستیکی نظامی نیست. کارشناسان هم می‌گویند این بندر واقع در دریای عرب به عنوان لنگرگاه و محل نگهداری کشتی‌ها و همچنین حمایت لجستیکی استفاده خواهد شد. کارشناسان می گویند کهاین یک امر معمول است که تاسیسات جداگانه‌ای برای کشتی‌های جنگی و کشتی‌های باری وجود داشته باشد چون آنها عملیات‌های متفاوتی انجام می‌دهند.
چین همچنین در نظر دارد یک پایگاه نظامی دیگر در شهر ساحلی جیوانی پاکستان که در نزدیکی گوادر و نزدیکی مرز ایران است، بسازد. ساخت یک پایگاه نیازمند آن است که ساکنان محلی از آنجا بروند تا مسیر برای ایجاد یک منطقه امنیتی فراهم شود.
خبر ساخت این پایگاه در شرایطی منتشر شد که کارشناسان منطقه‌ای هشدار می‌دهند چین در حال گرفتن جای آمریکا به عنوان مهمترین شریک امنیتی پاکستان است و از پاکستان برای دستیابی بیشتر به اقیانوس هند استفاده می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала