بزرگ راه کابل-لوگر و خوست-پکتیا را کوچی های معترض بستند

© AFP 2023 / Roberto Schmidt بزرگ راه کابل-لوگر و خوست-پکتیا را کوچی های معترض بستند
بزرگ راه کابل-لوگر و خوست-پکتیا را کوچی های معترض بستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوچی های معترض برای چندین ساعت در منطقه التمور مرکز لوگر بزرگ راه پکتیا-خوست و کابل-لوگر را به روز رفت و آمد بستند.

انفجار ماین جان دو کوچی را در قندهار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
انفجار ماین جان دو کوچی را در قندهار گرفت
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، نزدیک به 600 کوچی از نقاط مختلف در منطقه التمور مرکز لوگر تجمع اعتراضی کرده و بزرگ ‌راه پکتیا-خوست و کابل- لوگر را برای چندین ساعت به روی رفت‌وآمد بستند.

معترضان می‌گویند، این حرکت اعتراضی را بخاطر مسدود کردن راه رفت‌وآمد کوچی‌های خوست از سوی باشندگان این ولایت انجام داده‌اند.

کوچی‌های معترض هشدار می‌دهند، تا زمانی‌که راه رفت‌و‌آمد کوچی‌های مناطق ببرک تانه و علی شیر به شهر باز نشود، به را‌هپیمایی‌شان ادامه می‌دهند.

یکتن از این معترضان به نام محمد الله کوچی که از جلال‌آباد آمده است می‌گوید، معترصان از ولایت‌های گونه‌گون اینجا گرد آمده‌اند و اگر حکومت به خواست آنان رسیده‌گی نکند بزرگ ‌راه‌ها را به روی ترافیک باز نخواهند کرد.

رحمت الله از دیگر معترضان می‌گوید، خوستی‌ها بر کوچی‌ها ظلم می‌کنند و تاکنون مقام‌های محلی نیز به گونۀ جدی در این زمینه دست به کار نشده‌اند.

در همین حال حَکم‌خان حبیبی والی خوست برای معترضان وعده داد، که جنجال باشنده‌گان محل و کوچی‌ها بر سر غصب زمین در این ولایت را به زودی حل می‌کنند.

او می‌گوید، جنجال باشندگان خوست و کوچی‌ها باید از راه گفت‌وگو حل شود و به همین منظور قرار است هیأتی 83 نفری نیز از مرکز بیاید.

یادآوری می کنیم، که جنجال شماری از باشندگان خوست و کوچی‌های مناطق متون، شمل، باک، تریزیو، علی شیر، توره‌اوبه، لندرو، قدمو و لکنو بر سر غصب زمین از چند سال به این‌سو ادامه دارد که این موضوع در برخی موارد، سبب درگیری و تلفات نیز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала