دانشجوی افغانستانی از نظربایف کمک خواست + ویدیو

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر دانشجوی افغانستانی از نظربایف کمک خواست + ویدیو
دانشجوی افغانستانی از نظربایف کمک خواست + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک دانشجوی افغانستانی که در آستانه تحصیل می کند، با انتشار ویدیویی در صفحه فیس بوک خود از رئیس جمهور قزاقستان خواستار کمک در حل مسئله افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، حافظ خان دانشجوی افغانستانی با انتشار پیام ویدیویی در صفحه فیس بوک خود از نور سلطان نظربایف خواست تا مانع خونریزی و جنگ در افغانستان شود.
حافظ خان در این ویدیو می گوید:- "من از جنگ افغانستان جان سالم بدر برده ام. من مرگ عزیزانم را دیده ام. من اشک پدر را دیده ام. این ترسناک است. این وحشتناک است که اگر خواهرم را اجازه مکتب رفتن را بدهیم، معلوم نیست که او دوباره بر می گردد یا نه. اما من نمی خواهم انتقام بگیرم. من آرام شدم. من در اینجا در قزاقستان در فضای آرام آموزش خوبی بدست آورده ام. به من آموزش دادند که با مردم کشورهای مختلف در صلح زندگی کنم، من فهمیدم، که در افغانستان هم باید همین طور زندگی کنیم".

این جوان در این ویدیو از دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان می خواهد که در حل و فصل بحران افغانستان کمک کنند.

این دانشجو روسای جمهور امریکا و قزاقستان را چنین مخاطب قرار می دهد:- "محترم نورسلطان نظربایف شما رهبری در مقیاس جهانی هستید و شما در حل مناقشات به خوبی عمل می کنید که نتیجه مذاکرات سوریه نشان دهنده آن است. من می دانم که شما به زودی با دونالد ترامپ دیدار خواهید کرد، من از شما می خواهم که پیام مرا به او برسانید و گفت وگوهای صلح را در قزاقستان آغاز کنید".

حافظ خان همچنین از جوانان خواست تا از پیام ویدیویی «جوانان پشتیبان صلح» پشتیبانی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала