اعتراض حامیان آصف مهمند در کابل/ هرگاه دولت کاری را از پیش نبرد، ملت قهرمان افغانستان آرام نخواهد نشست

© Sputnik / Zuhal Sarhadاعتراض حامیان آصف مهمند در کابل/ هرگاه دولت کاری را از پیش نبرد، ملت قهرمان افغانستان آرام نخواهد نشست
اعتراض حامیان آصف مهمند در کابل/ هرگاه دولت کاری را از پیش نبرد، ملت قهرمان افغانستان آرام نخواهد نشست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدها تن که در یک گردهمایی اعتراض آمیز در مسجد عیدگاه گِرد آمده بودند، شعارهای ضد عطامحمد نور والی ولایت بلخ را سر می‎دادند.

به گزارش اسپوتنیک، شماربزرگی از شهروندان کابل و نیز شماری از بسته گان محمد آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ امروز (پنج‎شنبه، ۲سنبله) دریک نشست اعتراض آمیز در کابل گِرد آمدند.
این معترضان از حکومت می‎خواهند که چگونگی ادعاهای لت وکوب محمد آصف مهمند را از سوی عطامحمد نور و نگهبانانش، به گونۀ جدی بررسی کند و نیز عطا محمدنور، والی بلخ را به دادگاه بکشاند.
روضت الله مجید، یکی از این معترضان گفت: «هرگاه دولت کاری را از پیش نبرد، ملت قهرمان افغانستان، بعد از این آرام نخواهد نشست.»
حشمت الله ارشد، سخنگوی حزب اسلامی نیز افزود: «حملۀ ظالمانۀ تفنگ داران مقامات قانون شکن بلخ را بالای وکیل آن ولایت، آصف مهمند به شدت محکوم می کنیم.»
درهمین حال، محمد آصف مهمند نیز که در جمع معترضان بود، تأکید کرد که حکومت باید عدالت را تأمین کند. وی بیان داشت: «از حکومت وحدت ملی خواهش می کنم که دوسیه ما تسلیم شده و گزارش را هیئت تسلیم کرده هرچه عاجل و به روز شنبه، به لوی سارنوالی معرفی کند.»  

از سویی هم، شرکت کننده گان این گردهمایی هشدار دادند که اگر حکومت در بارۀ این رویداد بی پروایی نشان دهد، آنان دست به اعتراضات گسترده ترخواهند زد.
اجمل عمر، عضو شورای ولایتی ننگرهار اظهار داشت: «اگر حکومت این موضوع را پرسان نکند، ما از آصف مهمند حمایت می کنیم.»
این درحالی است که پیش از این، دفتر والی بلخ ادعاهای بازداشت محمد آصف مهمند، عضو شورای ولایت بلخ را از میدان هوایی مولانا جلال الدین محمد بلخی در شهر مزارشریف و نیز لت وکوب او را از سوی عطا محمد نور و پسرانش رد کرده، و گفته است که او از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
حکومت برای بررسی این رویداد، هیئتی را گماشته که نتایج بررسی های این هیئت، تاکنون روشن نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала