باج‌ گیری جدید ریاض از سعد حریری

© REUTERS / Mohamed AzakirLebanon's Prime Minister Saad al-Hariri is seen at the governmental palace in Beirut, Lebanon October 24, 2017
Lebanon's Prime Minister Saad al-Hariri is seen at the governmental palace in Beirut, Lebanon October 24, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی توجه گسترده به انتخابات پارلمانی آینده در لبنان دارد و آن را نقطه عطفی در حیات سیاسی خود می ‌داند که مستقیماً به نفوذ عربستان و قدرت محور مقاومت و متحدانش در این کشور مرتبط می ‌شود.

به گزارش به گزارش اسپوتنیکبه نقل از تسنیم به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، این اولویت اخیراً در جهت تلاش برای وارد کردن شکست انتخاباتی به حزب‌الله و متحدانش و جلوگیری از پیروزی انتخاباتی و رأی بالای تیم 8 مارس متمرکز شده تا نفوذ عربستان در مجلس نمایندگان و نظام سیاسی لبنان را تضمین کند.
براساس اطلاعاتی که منابع مذکور در بیروت دریافت کردند ، عربستان سعودی در حال حاضر برای مداخله در انتخابات پارلمانی برنامه‌ریزی می‌کند تا بتواند در رأی بالا و تقویت جریان 14 مارس نقش داشته باشد و قدرت لازم برای ادامه درگیری‌های آینده را به دست آورد و و بعد از شکست‌ها و ضرباتی که طی سال‌های اخیر و به ویژه پس از بحران مربوط به استعفای حریری نخست وزیر لبنان دریافت کرده، نفوذ خود در این کشور را بازیابی کند.
بدون شک بحران ربایش حریری و مجبور کردن وی به استعفا و مواضع متحد لبنانی‌ها در پی این اتفاقات، آرمان‌گرایی های عربستان را تحت بوته آزمایش قرار داد. آن هم در شرایطی که حریری به دنبال دوری کردن از ائتلاف سنتی خود با بقایای جریان 14 مارچ و نزدیک شدن به جریان آزاد ملی است که با حزب‌الله ائتلاف دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала