پایگاه جدید نظامی افغانستان در مرز تاجکستان به کمک چین

© AP Photo / Rahmat Gulپایگاه جدید نظامی افغانستان در مرز تاجکستان به کمک چین
پایگاه جدید نظامی افغانستان در مرز تاجکستان به کمک چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین برای افغانستان در مرز مشترک با تاجکستان پایگاه نظامی می‌سازد

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اظهار داشت: چین برای اردوی افغانستان در مرز مشترک این کشور با تاجکستان یک پایگاه نظامی می‌سازد.

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم و اتکا به «اورآسیا»، «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان خبر داد چین برای اردوی افغانستان در ولایت «بدخشان» این کشور یک پایگاه نظامی می‌سازد.

وی افزود: توافق برای ساخت این پایگاه در پی سفر اخیر «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان به پیکن و دیدار با «چانگ وان کوان» همتای چینی‌اش صورت گرفته است.

چانگ در این دیدار از تمایل پیکن برای افزایش روابط نظامی با افغانستان و همکاری‌های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریزم و مسائل امنیتی خبر داده بود.

وزیری تصریح کرد که چین تمام تجهیزات مورد نیاز این پایگاه از جمله «سلاح، یونیفرم نظامیان و تجهیزات نظامی» را نیز تهیه خواهد کرد.

یکی از مقامات وزارت دفاع افغانستان تصریح کرد پیکن این پایگاه را به دلیل نگرانی‌اش از ورود تروریست‌های «اویغور» از طریق خاک افغانستان به چین و جلوگیری از این موضوع خواهد ساخت.

گفته میشود که بدخشان مرز کوچک 76 کیلومتری کوهستانی با چین دارد و آسان‌ترین مسیر دستیابی چین به افغانستان از طریق منطقه «پامیر» تاجکستان است.

اخیرا نیز «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجکستان با اشاره به مرز مشترک طولانی این کشور با افغانستان گفته بود که کشورش در برابر حضور داعش در شمال افغانستان بی‌تفاوت نیست.

این در حالی است که روسیه و دیگر کشورهای آسیای مرکزی نیز بارها نگرانی خود را از گسترش ناامنی در افغانستان ابراز کرده‌اند و چندی پیش وزارت دفاع روسیه از انتقال و استقرار چندین دستگاه تانک، ده‌ها فروند بالگرد، و چند سامانه دفاع ضدهوایی و تجهیزات نظامی دیگر به تاجکستان خبر داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала