روسیه بمب نامرئی را جهت تسلیح بکار میگیرد

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه بمب نامرئی را جهت تسلیح بکار میگیرد که میتواند در ساحه دشمن پرواز نماید
روسیه بمب نامرئی را جهت تسلیح بکار میگیرد که میتواند در ساحه دشمن پرواز نماید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در مطلب منتشره در روزنامه «Daily Express» انگلستان گفته شده که روسیه قصد دارد نیروهای مسلح خود را توسط بمب های عصری پراوزکننده تقویت کند که برای استفاده در حریم هوایی دشمن در نظر گرفته شده اند.

بمب های هوایی نو که بنام «دریل» (برمه) شهرت دارند، میتوانند توسط بمب افگن ها بدون ورود آنها به حریم هوایی دشنمن پرتاب شوند، چون بمب خود توان پرواز به فاصله ده ها کیلومتر دارا می باشد.
طبق معلومات خبرگزاری Sputnik روسیه، بمب خوشه یی میتواند تا ده ها تانک را تخریب کند. بمب عملاً برای رادار حرارتی غیرقابل دید و همچنان در برابر تائثیرات وسایل مبارزه رادیوالکترونی آسیب ناپذیر است. «دریل» همچنان بمب نامرئی می باشد و این بدان معنی است که بمب توسط راکت های شکاری با هدف گیری اشعه ماورای سرخ کشف شده نمی تواند.
به گفته ولادیمیر لیپین رئیس عمومی کانسرن «تیخماش»، این بمب عبارت از سلاح بمب خوشه یی با کتله 500 کیلوگرامه با هدف گیری خودکار عناصر محاربوی آن می باشد. آزمایشات بمب در سال 2016 آغاز شده و باید در سال روان خاتمه یابند که بعد از آن بکاربرد آن در تسلیحات پلان شده است.

© Photo / Vitaly Yurtaevروسیه بمب نامرئی را جهت تسلیح بکار میگیرد که میتواند در ساحه دشمن پرواز نماید
روسیه بمب نامرئی را جهت تسلیح بکار میگیرد که میتواند در ساحه دشمن پرواز نماید - اسپوتنیک افغانستان
روسیه بمب نامرئی را جهت تسلیح بکار میگیرد که میتواند در ساحه دشمن پرواز نماید

طبق معلومات طراحان، بمب میتواند فاصله ده ها کیلومتر را طی نماید و با دقت بلند وسایط زرهی، رادارها، مراکز قوماندانی و مجتمع های راکتی مدافعه هوایی را نابود سازد.
بمب «دریل» انجن ندارد و به کشف اهداف به کمک گلوناس قادر می باشد. بمبارد «دریل» میتواند از ارتفاع 100 متر تا 14 کیلومتر تحقق یابد.
معلومات راجع به سلاح نو در زمینه اطلاعات راجع به حمله افراد مسلح جنایتکار بر پایگاه هوایی روسیه در سوریه منتشر شده اند. افراطیون چند دستگاه پروازی بی پیلوت را بسوی پایگاه هوایی حمیمیم در شهر لاذقیه سوریه پرتاب نموده بودند. همه دستگاه های پروازی بدون سرنشین توسط سیستم مدافعه هوایی کشف شده و هفت دستگاه سرنگون شده اند.
در وزارت دفاع روسیه خبر دادند:« تروریستان برای اولین بار بصورت کتلوی از دستگاه پروازی بی پیلوت نوع طیاره یی استفاده کرده که از فاصله بیش از 50 کیلومتری با استفاده از تخنالوژی های عصری اداره با کاردینات ماهواره یی GPS، پرتاب شده بودند».
در ماه گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه راجع به خروج نیروهای روسیه از سوریه هدایت داد و افزود که بعد از شکست داعش (سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) حضور کمتر نیروهای روسیه در این منطقه ضروری است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала