روسیه: فشار بر رسانه‌های روسی روابط مسکو-واشنگتن را خراب می‌کند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: فشار بر رسانه‌های روسی روابط مسکو-واشنگتن را خراب می‌کند
روسیه: فشار بر رسانه‌های روسی روابط مسکو-واشنگتن را خراب می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه در واشنگتن، درخواست امریکا برای ثبت کمپنی رسانه‌یی RIA Global به عنوان آژانس خارجی را ضربه‌یی دیگر بر روابط روسیه و امریکا خواند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیۀ سفارت روسیه در واشنگتن آمده است: «امروز دهم جنوری مشخص شد که کمپنی RIA Global که برای اسپوتنیک، مواد رسانه‌یی تهیه می‌کند فقط با ثبت شدن به عنوان آژانس خارجی میتواند به کار خود ادامه دهد. این گام‌ها مانع فعالیت‌های عادی رسانه‌یی بوده و می‌تواند سبب هر گونه محدودیت ممکن باشد. اتفاقی که پس از کسب اعتبارنامۀ «راشا تودی» در کنگرس شاهد آن بودیم.»

سفارت روسیه در واشنگتن گفته است که این اقدام غیرقابل قبول بوده و ضربه‌یی دیگر بر رابطۀ امریکا و روسیه وارد می‌کند.

این سفارت افزوده است که روسیه مخالف محدودسازی آزادی بیان بوده و مانع‌تراشی بر سر فعالیت‌ رسانه‌ها و خبرنگاران را نادرست می‌داند. به گفتۀ دیپلوماتان روسی دولت امریکا به جای تلاش برای افزایش روابط دو جانبۀ مفید، در حال فشاروارد کردن بر رسانه‌های روسی استند.

کمپنی رسانه‌یی RIA Global تهیه‌کنندۀ مواد رسانه‌یی برای آژانس بین‌المللی و رادیوی اسپوتنیک است که به تازگی از سوی وزارت عدلیۀ امریکا، وادار به ثبت به عنوان رسانۀ خارجی شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала