حمله خونین به نیروهای آمریکایی در ننگرهار

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اثر این حمله 16 از تن امریکایی کشته و تعدادی هم زخمی شده اند.

 به گزارش اسپوتنیک، در نتیجه این حمله ترورستی 16 تن از نیروهای امریکایی در ننگرهار کشته شدند. طالبان با پخش خبرنامه ای ادعا کردند که حوالی ساعت 1 بجه بعد از ظهر امروز در ولسوالی اسپین غر ساحه مهمند ولایت ننگرهار زمانیکه بالای نیروهای امریکایی حمله نمودند که یک جلسه مهمی میان نیروهای امنیتی افغان و امریکایان جریان داشت.
همچنان در این خبرنامه آمده است که طالبان با استفاده از دو تن اشخاص نفوذی شان به نام های پاچا خان و قوماندان میندار که از چندی به این طرف در میان افراد ملیشه های حاجی ظاهر قدیر استخدام گردیده بودند و به حیث قوماندانان محلی وظیفه اجرا میکردند حوالی ساعت 1 بعد از ظهر امروز در ولسوالی اسپین غر ولایت ننگرهار در جریان یک محفل مهمی نظامی میان نیروهای امنیتی افغان و امریکایان صورت گرفته است که در نتیجه بع تعداد 16 تن از سربازان و افسران امریکایان کشته شده و تعدادی هم زخم برداشته اند.
از سوی هم سخنگوی طالبان در این خبرنامه تائید میکند که این دو تن از افراد نفوذی شان بعدآ در نتیجه برخورد کشته شدند.
از سوی دیگر در این خبرنامه طالبان گفته شده است که بعد از این واقعه چرخبال های امریکایان به محل رسیده و در نتیجه بمبارد های هوای آنان به تعداد 25 تن از افراد ملکی را نیز کشته اند.
در همین حال عطا الله خوگیانی سخنگوی مقام ولایت ننگرهار با تائید این واقعه میگوید که قرار راپور های رسیده به ما چنین واقعه ای صورت گرفته است اما از دادن جزئیات خود داری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала