پروژه "کورتژ" – انقلاب جدید در صنعت موترسازی روسیه

© Sputnik / Sergey Subbotinپروژه "کورتژ" – انقلاب جدید در صنعت موترسازی روسیه
پروژه کورتژ – انقلاب جدید در صنعت موترسازی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه در پایان سال ۲۰۱۷ اعلام نمود که روز به روز موترهای جدید روسی در پارکینگ مخصوص رئیس جمهور روسیه و برای مقامات بلندپایهٔ دولتی، تولید میشوند.

موترهای رهبران کشورها نماد اعتبار دولت، تجسم فن آوری و قدرت مهندسی نوآوری کشورها می‌باشند. بنابر این رهبران کشورهای پیشرفته ترجیح می دهند تا در موترهای مارک کشور خود سفر کنند. بطور مثال رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در کادیلاک شماره یک، ملکه انگلستان در بنتلی یا رولزرویز و نخست وزیر انگلستان در جگوار. موتر دولتی رئیس جمهور فرانسه سیتروئن است، موتر صدر اعظم آلمان آئودی. تویوتا به عنوان موتر رسمی نخست وزیر جاپان محسوب میشود. موتر رئیس جمهور چک اشکودا  و موتر رئیس جمهور ایتالیا مازاراتی است.

از سال ۱۹۴۸ بدینسو، مقامات بلندپایه شوروی از لیموزین‌های ZIL/ZIS استفاده می کردند، پس از فروپاشی شوروی بدلایل اقتصادی و فنی به موتر خارجی رو آوردند. امروزه موتر رئیس جمهور روسیه مرسدس بنز اس 600 گارد پولمن است، اما امکان دارد بزودی او و دیگر مقامات بلندپایه روسیه به از موترهای تولید روسیه استفاده کنند.

در شرایط اقتصادی فعلی قرار است پروژه طراحی موترهای خاص برای مقامات بلندپایه روسیه روی دست گرفته شود.  سری از موترها روی به طرح واحد انجام. این پروژه به طور غیر رسمی "کورتژ" نامیده شده است.

دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه در مورد این پروژه گفت:" هدف این پروژه توسعه صنعت موترسازی روسیه می‌باشد. از زمان شروع این پروژه در سال ۲۰۱۳ کارهای زیادی در این زمینه از جمله بررسی تکنولوژی و طراحی موتر روز همگام با پیشرفت جهانی صورت گرفته است.

موترهای ساخته شده برای مقامات کشور و همچنین این موترها به غیر از مدل‌های خاص برای مقامات کشور، برای فروش نیز عرضه خواهند شد.

استراتژی این پروژه نه تنها برای ساخت موتر رئیس جمهور روسیه است، بلکه مقصد تولید انبوه موترهای روسی و رقابت با بازار موتر جهانی و شروع از "یک صفحه جدید" بر اساس دانش مهندسین روسی مطابق با بالاترین خواسته‌های مشتریان است. 

درخواست‌ها برای خرید این موترها از نیمه دوم سال 2018 پذیرفته خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала