ناکامی ادارات کشفی و استخباراتی باعث سقوط بسیاری از پایگاهای نیروهای امنیتی و حتی ولسوالی ها میگردد

© AP Photo / Rahmat Gulناکامی ادارات کشفی و استخباراتی باعث سقوط بسیاری از پایگاهای نیروهای امنیتی و حتی ولسوالی ها میگردد
ناکامی ادارات کشفی و استخباراتی باعث سقوط بسیاری از پایگاهای نیروهای امنیتی  و حتی ولسوالی ها میگردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موضوع ناکامی اداره های کشفی واستخباراتی افغانستان را بسیاری از کارشناسان علت سقوط پایگاه ها و ولسوالی های نیروهای دولتی می دانند.

هرچند نهادهای کشفی ما دستگاه‌های پیشرفته کشفی از جمله وسایل شنود را در اختیار دارند و مصارف بلند اپراتیفی و لوژستیکی را بر دولت تحمیل می‌کنند، اما بیشتر اوقات در جلوگیری از حملات انتحاری و حملات بر ولسوالی ها و پایگاه های نظامی ناکام هستند. خواستیم در این باره نظر سمیع دره ای یکی از فعالان مدنی را داشته باشیم که با شما شریک می کنیم.

سمیع دره ای یکی از فعالان مدنی و سیاسی در قبال اینکه چگونه مخالفان در برابر نیروهای امنیتی با داشتن امکانات کمتر موفق میگردند، تا پایگاهی و یا ولسوالی را از دست نیروهای امنیتی سقوط دهند میگوید:

نباید فراموش کرد که افرادی چون طالبان و یا افرادی تروریستان جنگ ها در برابر نیروهای امنیتی را با آیدیولوژوی و داشتن یک عقیده دینی به پیش میبرند و من باور دارم کسانیکه با عقیده میجنگند، نسبت به دیگران موفقیت های بیشتری را بدست می آورند.

در صورت که حکومت افغانستان از یک شایستگی و عدالت خوبی برخوردار میبود مطمئنآ که نیروهای اردوی و پولیس افغانستان از این وضعیت بهره برداری خوبی میکردند ودشمنی که واقعا دهشت افگن و تروریست هستند را از بین میبردند.

جنگ افغانستان عقیدتی و چریکی است

متاسفانه می بینیم که حکومت در میان مردم از جایگاهی خوبی برخوردار نمی باشد و بیشتر مردم از این حکومت ناراضی هستند و کارگرد دولت سبب می شود که تروریست روز به روز قوت گرفته و حتی در میان مردم به طور آزادنه گشت و گذار کنند.

دلیل دیگر ناکامی دولت این است، که جنگ های افغانستان چریکی و عقیدتی است و تروریستان با عقیده راسخ که دارند در جنگ های چریکی نسبت به ارتش افغانستان دست بالای دارند.

راه دریافت کلید بهشت از افغانستان است

حالا ما در یک موج بزرگی تبلیغاتی قرار داریم، و تروریستان با انگیزه دادن افرادشان که گویا کلید بهشت را از این کشور دریافت میکنند، آنها را تشویق به جنگ در برابر نیروهای دولتی افغانستان می کنند.

من به این باور هستم تا زمانیکه حکومت افغانستان واقعآ جایگاه خود را در میان مردم نداشته باشند این جنگ ها برای تروریستان موفقیت آمیز است و من امیدوارم این کمک ها و تجهیزاتی که به نیروهای امنیتی صورت میگیرد باید به اندازه باشد تا از نظر کشفی و استخباراتی نیروهای امنیتی ما بتوانند پیش از انجام حملات این تروریستان را دستگیر، نابود و این حملات را خنثی کنند.

نداشتن امکانات درست سبب ناکامی نیروهای کشفی و استخباراتی ما است

یک دلیل عمده و اساسی که سبب ناکامی نیروهای کشفی و استخباراتی ما می شود، این است که نیروهای کشفی و استخباراتی ما دارای تجهیزات مدرن امروزی نمی باشد و همین امر سبب می شود که تروریستان با دست باز دست و وارد شهرها و نقاط سبز شده و حملات انتحاری خود را انجام بدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала