نیکلسون: طالبان به پیروزی خود باور دارند

© AFP 2023 / Shah Maraiنیکلسون: طالبان به پیروزی خود باور دارند
نیکلسون: طالبان به پیروزی خود باور دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال جان نیکلسون فرمانده نیرو های آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت: طالبان با ما دور میز مذاکره نخواهند نشست،زیرا آنها به پیروزی خود باور دارند .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مصاحبه ای این جنرال آمریکایی که روز یک شنبه از تلویزیون سی بی اس نشر شد، از او پرسیده شد:چرا طالبان در جریان این مدت برای مذاکره موافقه نکرده اند ؟
جنرال آمریکایی گفت: به نظر من دلیل این عدم موافقت طالبان به مذاکره آن است که آنها مطمئن هستند که پیروز خواهند شد. آنها باور دارند که ما توانایی خود برای پیروزی را از دست داده ایم ، زیرا از سال 2009 ما نه تنها تصمیم به ارسال قطعات اضافی نظامیان به این کشورگرفتیم، بلکه تاریخ خروج نیرو ها را نیز اعلام کردیم. زمانی که دشمن شما تاریخ خروج خود را اعلام می کند، پس هیچ نیازی به مذاکره نیست.
وی گفت که طالبان "می توانند اسلحه خود را بر زمین گذاشته به جامعه باز گردند و بخشی از آیندۀ افغانستان باشند و زندگی بهتر برای فرزندان و خودشان داشته باشند، ویا هم مرگ را قبول نمایند.
جنگ آمریکا در افغانستان از سال 2001 به اینسو جریان دارد و به گفته پنتاگون ایالات متحده تا اکنون 680 میلیارد دالر را در این جنگ هزینه کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала