بسیج ملیشه‌های محلی علیه داعش در ننگرهار

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaبسیج ملیشه‌های محلی علیه داعش در ننگرهار
بسیج ملیشه‌های محلی علیه داعش در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملیشه‌های محلی یا نیروهای خیزش‌ مردمی در چهار ولسوالی اچین، کوت، خوگیانی و پچیرواگام ولایت ننگرهار علیه داعش بسیج شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، حاجی حیات خان؛ مسؤول بسیج نیروهای خیزش مردمی در ولایت ننگرهار می‌گوید که ۵۰۰ تن از نیروهای مردمی در ولسوالی پچیرواگام و ۱۰۰ تن دیگر در ولسوالی کوت در پوسته‌های امنیتی مستقر اند و در برابر داعش می‌جنگند. 
حیات خان در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است: "۳۰۰ نفر دیگر در آیندۀ نزدیک در ولسوالی خوگیانی به فعالیت آغاز خواهند کرد. "
این مسؤول نیروهای خیزش مردمی ضمن تاکید بر افزایش شمار این نیروها مدعی است که آنان توانسته اند به خوبی در برابر داعش بجنگند و امنیت را در مناطق شان تأمین کنند. 
نیروهای خیزش مردمی  در ولایت ننگرهار حامیان قدرتمند محلی نیز دارند و صدها تن آنان که اکنون در اچین مستقر اند، جنگجویان وفادار به عبدالظاهر قدیر، عضو پارلمان می باشند. 
حضرت حسین مشرقی‌وال، سخنگوی پولیس ننگرهار نیز موجودیت نیروهای مردمی را برای حمایت از اردو و پولیس ملی و نیز جلب همکاری مردم به دولت، مهم و ارزنده می شمارد.

سخنگوی پولیس ننگرهار گفته است که خیزش کنندگان محلی برای شش ماه نخست از سوی ادارۀ امنیت ملی مدیریت و تمویل شده و سپس در صفوف پولیس محلی جذب می‌شوند. او گفت "دولت به ملیشه های محلی سلاح نداده بلکه آنان از اسلحۀ شخصی خود بر ضد دشمن استفاده می کنند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала