راز قدیمی مومیایی های مصر باستان افشا شد

© Photo / Manchester Museum, The University of Manchesterراز قدیمی مومیایی های مصر باستان افشا شد
راز قدیمی مومیایی های مصر باستان افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه منچستر (بریتانیا) با استفاده از تجزیه و تحلیل DNA معلوم کردند که مومیایی های باستانی مصر که بیش از صد سال پیش در یک آرامگاه کشف شده بودند، برادران سکه نبودند.

به گزارش اسپوتنیک، مجله علوم باستان شناسی، مقاله ای منتشر نمود که در آن در مورد دو مومیایی که در سال 1907 در نزدیکی روستای "ریف" در مصر پیدا شده بود خبر می داد. این مومیایی ها در یک آرامگاه قرار داشتند و تاریخ دوران" 1773-1985" قبل از میلاد روی آن حک شده بود.این کشف بحث های زیادی را در میان حلقات علمی برانگیخت.
در این آرامگاه، متن هایی را یافتند که که در آن نام مادر هر دو مرد به خاک سپرده شده به نام "خنوم آئا" ذکر شده بود. نام پدر آنها در متون یافت نشد. ببا گذشت بیش از یک قرن، ثابت شد که که او یک حاکم ولایتی بوده است.
سالهای بسیاری اعتقاد بر این بود که اجساد به خاک سپرده شده برادران یکدیگر بودند. در زمان مرگ،که علت آن هنوز مشخص نشده است، یکی از آنها حدود 40 سال داشت و دیگری 60 ساله بود. احتمالا آنها خود شخصیت های بلند رتبه بودند.
مطالعه DNA که ازنمونه هایی دندان های دفن شدگان گرفته شده بود، نشان داد که این مردان یک مادر مشترک داشتند اما از پدران مختلف به دنیا آمده بودند. اکنون با گذشت بیش از صد سال روشن شد که آنها برادران "سکه" نبودند. این کشف نشان داد که ذکر نام مادر بخش مهمی از مراسم دفن مومیایی ها در مصر باستان بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала