هیلی: سفر به افغانستان "عالی" بود/ پالیسی ترامپ در افغانستان کارا است

© AP Photo / Seth Wenigهیلی: سفر به افغانستان "عالی" بود/ پالیسی ترامپ در افغانستان کارا است
هیلی: سفر به افغانستان عالی بود/ پالیسی ترامپ در افغانستان کارا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دایمی امریکا در سازمان ملل متحد مذاکرات با گروه طالبان را جهت حل و فصل معضله أفغانستان بسیار مهم خوانده گفت که در سیاست امریکا در افغانستان تطبیق میشود.

به گزارش اسپوتنیک، نیکی هیلی، نماینده دایمی ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد پس از سفر رسمی هیأت شورای امنیت این سازمان به أفغانستان گفته است: "از نقطه نظر ایالات متحده امریکا، این یک سفر عالی به أفغانستان بود، زیرا سیاست ایالات متحده امریکا درمورد أفغانستان کارا است.

ما می‌بینیم که سیاست امریکا باعث به میان آمدن تغییرات چشمگیر شده است، ما می‌بینیم که ما به مذاکرات با طالبان و پروسه صلح نزدیک شده‌ایم."

خانم هیلی در جواب به اینکه آیا معامله با طالبان برای دولت امریکا اولویت دارد یا خیر، وی گفت که مبارزه با تروریزم یکی از اهداف اصلی واشنگتن می‌باشد.

نماینده امریکا در سازمان ملل متحد گفت: "چنانچه ما می‌دانیم، افغانستان برای مدت طولانی پناهگاه تروریستان بود. بدین لحاظ بلی، ما بدین باوریم که صلح بسیار مهم است، حضور طالبان پشت میز مذاکره بسیار مهم است و ما بدین باوریم که باید جامعه جهانی از این پروسه حمایت کند."

به گفتهٔ وی، این موضوع نه تنها درمورد ثبات افغانستان است بلکه این یک تهدید برای امنیت منطقوی و جهانی نیز شمرده می‌شود.

قابل یادآوریست که هیأت شورای امنیت سازمان ملل متحد از تاریخ ۱۳ الی ۱۵ جنوری سال جاری طی یک سفر رسمی از افغانستان دیدار به عمل آورد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала