امریکا پشتیبانی هوایی در افغانستان را دو برابر می کند

© AFP 2023 / Shah MaraiКомандующий силами США в Афганистане генерал Джон Николсон
Командующий силами США в Афганистане генерал Джон Николсон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال نیکلسون می‌گوید که در فصل آینده جنگ پشتیبانی هوایی را به نیروهای دولتی افغانستان دو برابر می ‌سازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نیکلسون فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان می‌گوید که فشار آوردن بر گروه‌های هراس افگن در میدان‌های جنگ افغانستان و نیز پناه‌گاه‌های آنان در بیرون از افغانستان هدف این نیروها خواهد بود.
جنرال جان نیکلسن: «در سال آینده ما حمایت هوایی را از نیروهای دولتی افغانستان دو برابر می سازیم، زیرا ما امکانات بیشتر از جمله چرخ‌بال‌های بلک‌هاک را در اختیار این نیروها می‌گذاریم. این روند چندین سال را دربر خواهد گرفت و علت آن این است که خلبانان این چرخ‌بال‌ها ومهندسان باید درست آموزش داده شوند.»
نیکلسن با اشاره به طالبان گفت بهتر است این گروه به روند صلح افغانستان بپیوندند، زیرا گفت‌وگوها بهتر از کار گرفتن از زور است.
انتظار می‌رود که با دو برابر شدن پشتیبانی هوایی نیروهای امریکایی در فصل آینده جنگ، وضعیت میدان‌های نبرد افغانستان گواه تغییراتی باشد.
وزارت امور داخله کمک‌های هوایی نیروهای امریکایی را در کار سرکوب هراس افگنان در افغانستان بسیار ارزشمند می‌داند.
قرار است که امریکا از بهر بر پا ایستادن نیروهای هوایی افغانستان تا سه و یا چهار سال آینده چهار میلیارد دالر کمک کند؛ کمک‌هایی که در بر گیرنده خریداری هوا پیما‌ها، چرخ‌بال‌ها و آموزش خلبانان و مهندسان نیروهای هوایی کشور خواهد بود.
همین اکنون نیروهای هوایی کشور به گونه میان گین در بیست و چهار ساعت نزدیک به صد پرواز را انجام می‌دهند که از این میان بیشتر از ده پرواز این نیروها در برگیرنده حمله بر مخالفان مسلح دولت هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала