نیروهای امریکا در سوریه باقی می ماند

© SAUL LOEB / AFP تیلرسون وزیر خارجه امریکا
تیلرسون وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیلرسون: حضور نظامی امریکا در سوریه باقی می‎ماند و کاهش نفوذ ایران، از جمله اهداف ما است.

اسپوتنیک به نقل از العالم، وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که ایران با حضوراش در سوریه، خود را در موقعیتی قرار داده تا بتواند حمله به منافع امریکا، متحدین ما و کارمندان ما را ادامه دهد.

تیلرسون با تکرار ادعاهای بی‌پایان حکومت بشار اسد، را فاسد خوانده گفت که حکومت او نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

تیلرسون، بشار اسد را به حمایت از القاعده متهم کرد و گفت که داعش از این گروه سر برآورده است.

وی اضافه کرد: «ایران، از طریق حضور در سوریه، خودش را در موقعیتی را قرار داده تا بتواند حمله به منافع آمریکا، متحدان ما و کارکنانمان را ادامه دهد.»

 تیلرسون در ادامه تصریح کرد که نیروهای امریکا به منظور محافظت از منافع این کشور در سوریه باقی می‌مانند.

وزیر خارجه امریکا مدعی شد شکست کامل داعش و القاعده در سوریه، حل و فصل سیاسی درگیری مردم سوریه و بشار اسد، از بین بردن نفوذ ایران در سوریه، ایجاد شرایط مطلوب برای بازگشت آوارگان سوری و پاکسازی سوریه از سلاح‌های کشتار جمعی را پنج هدف حضور نیروهای امریکایی در سوریه برشمرد.

تیلرسون مدعی شد خروج کامل نیروهای امریکایی از سوریه باعق «بازگشت» بشار اسد و ادامه رفتار «بی‌رحمانه» او علیه مردم خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا گفت که این کشور نمی‌تواند اشتباهات گذشته را تکرار کند.

او گفت هدف امریکا در سوریه، انتقال سیاسی در این کشور است که «خروج دائمی بشار اسد و خانواده او از قدرت» منجر شود. تیلرسون گفت این هدف زمان‌بر خواهد بود.

تیلرسون گفت: «ایالات متحده، اتحادیه اروپا و متحدان اروپایی‌مان هیچ کمکی برای بازسازی مناطق تحت کنترل اسد ارائه نخواهند کرد. از همه می‌خواهیم از داشتن روابط اقتصادی با حکومت بشار اسد خودداری کنند. بعد از اینکه بشار اسد از قدرت کنار رفت، کشورها ایالات متحده مشتاقانه از عادی‌سازی روابط اقتصادی با سوریه حمایت خواهد کرد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала