دیدار نمایندگان حزب محاذ ملی با نمایندگان طالبان در پاکستان

© Sputnik / J.A.Kدیدار نمایندگان حزب محاذ ملی با نمایندگان طالبان در پاکستان
دیدار نمایندگان حزب محاذ ملی با نمایندگان طالبان در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر بنیاد یک گزارش، هیأتی از حزب محاذ ملی افغانستان با هیأتی از طالبان افغان به رهبری ملا هیبت الله در اسلام‌آباد، مرکز پاکستان، به گونه‌ی غیررسمی دیدار و روی راه اندازی مجدد گفتگوهای صلح صحبت کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام ارشد گروه طالبان نوشته است که ملا هیبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان نشست روز دوشنبه (۲۵ جدی) در اسلام‌آباد را تایید کرده است.

منابع که نخواستند نام‌شان افشا شود، به این خبرگزاری گفته‌‎ اند که این دیدار به خاطر پایان دادن به جنگ ۱۶ ساله‌‎ی افغانستان واز سرگیری گفتگوی صلح با حکومت افغانستان برگزار شده است.

رویترز نگاشته است: "شهاب‌الدین دلاور، جان محمد مدنی از دفتر طالبان در قطر و برادر زن (خسر بره) ملا یعقوب، فرزند ملا عمر موسس گروه طالبان، به نمایندگی از این گروه در نشست حضور داشتند".

یکی از نزدیکان سید حامد گیلانی، رییس حزب محاذ ملی افغانستان به رویترز گفته است که نمایندگان این حزب با نمایندگان طالبان در این نشست دیدار کرده اند. اما دفتر آقای گیلانی در مورد ابراز نظر نکرده است.

پیش از این آقای گیلانی گفته بود که "رهبران طالبان" در افغانستان حضور دارند، نه در جای دیگر، اما باورها بر این است که هیبت‌الله آخندزاده در پاکستان به سر می‌برد.

هنوز روشن نیست که در این نشست چه پیشرفت‌هایی صورت گرفته است. هرچند پیش از این تلاش‌های زیاد برای گفتگو مستقیم با طالبان صورت گرفته بود، اما هیچکدام نتیجه‌ای در پی نداشت.

حکومت افغانستان در این مورد هنوز ابراز نظر نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала