روسیه تحت البحری بدون سرنشین هستوی را آزمایش نموده است

© Sputnik / Ildus Gilyazutdinovروسیه تحت البحری بدون سرنشین هستوی را آزمایش نموده است
روسیه تحت البحری بدون سرنشین هستوی را آزمایش نموده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در گزارش پنتاگون گفته شده، روسیه تحت البحری بدون سرنشین هستوی دارد که میتواند بزرگترین سرگلوله هستوی از جمله سرگلوله های موجود در حال حاضر را حمل کند.

 

سارا مالم (Sara Malm) طی مطلب تحلیلی منتشره در روزنامه «Daily Mail»، چاپ انگلستان می نویسد، شایعات راجع به تحت البحری بدون سرنشین با سلاح هستوی از مدتها قبل وجود داشتند، اما معلومات فاش شده در مطبوعات از وریانت پیش نویس گزارش پنتاگون راجع به زرادخانه های هستوی جهان (Nuclear Posture Review) این واقعیت را تائید میکند. گزارش پنتاگون راجع به قاطعیت روسیه در مورد افزایش پوتنسیال هستوی خود در زمینه کاهش آن در امریکا تائید میکند.
دستگاه بدون سرنشین زیرآبی میتواند سرگلوله با قدرت تا 100 میگاتن حمل نماید. طبق معلومات مجله «Newsweek»، این قوی ترین سرگلوله هستوی موجود در حال حاضر می باشد. مسوده گزارش که برای اولین بار روزنامه «Huffington Post» منتشر نموده، حاوی تصاویر گرافیکی وسایل حمل کننده تسلیحات هستوی می باشد که در امریکا، روسیه، کوریای شمالی و چین از سال 2010 بدینسو ساخته می شوند.
در جمله پنج وسیله ترانسپورتی روسی حمل کننده سلاح هستوی استقرار بحری — تحت البحری بدون سرنشین (ستاتوس-6APK) شامل می باشد. علامت مخفف APK به معنی «کشتی زیرآبی مستقل» می باشد. راجع به موجودیت تحت البحری بدون سرنشین «ستاتوس-6» که در پنتاگون بنام شفری «کنیون» نامگذاری شده، شایعات از سال 2016 بدینسو پخش می شدند. خبر داده شده که تحت البحری میتواند فاصله تقریباً 10 هزار کیلومتر را با سرعت اعظمی 56 گره طی نماید و سرگلوله هستوی را به خاک امریکا انتقال دهد.
ادارات کشف امریکا آزمایش تحت البحری بدون سرنشین را در تاریخ 27 نوامبر سال 2016 زمان ثبت کرد، وقتیکه این وسیله از تحت البحری «ساروف» (تحت البحری دیزلی — برقی آزمایشی طرح 20120 روسی — تبصره مدیریت مسوول) به آب انداخته شد، در این باره سایت نو (Washington Free Beacon) خبر داده است.
در گزارش گفته شده، در حال که روسیه « ابتدا از مثال امریکا پیروی میکرد» و تسلیحات استراتیژیک هستوی را کاهش میداد، آن کشور در عین حال بسیاری از تسلیحات غیراستراتیژیک هستوی خود را حفظ کرد که حالا عصری سازی میشوند. همچنان خبر داده شده که «برعلاوه عصری سازی میراث سیستم های هستوی دوران اتحاد شوروی، روسیه سرگلوله های نو هستوی و دستگاه های پرتاب را طراحی میکند و جابجا می سازد».
در سند گفته شده، «این مساعی شامل عصری سازی چندین دفعه یی هرعنصر نیروهای سه گانه هستوی روسیه: طیارات بمبارد استراتیژیک، راکت های استقرار بحری و راکت های اسقرار زمینی، می باشند. روسیه همچنان حد اقل دو سیستم تسلیحات قاره پیما: دستگاه پروازی مافوق سرعت صوت پرواز آزاد و تورپیدوی مستقل هستوی بین القاره یی، می سازد».
ناتو در ماه گذشته هشدار داد که این سازمان به ارتباط راکت نو هدایت شونده روسیه که گویا به مسکو امکان واردآوردن ضربه هستوی در کوتاه ترین مدت فراهم می سازد، «جداً نگران» می باشد. به گفته نماینده ناتو، ظهور آن میتواند قرارداد راجع به راکت های برد متوسط مصوب سال 1987 را نقض کند. مسکو اعلامیه های ناتو و امریکا را رد نموده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала