افغانستان از پیشنهاد روسیه درباره گفت و گوهای صلح استقبال می کند

© Photo / کسراافغانستان از پیشنهاد روسیه درباره گفت و گوهای صلح استقبال می کند
افغانستان از پیشنهاد روسیه درباره گفت و گوهای صلح استقبال می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان از میزبانی روسیه برای گفت و گوهای مستقیم و فوری صلح میان حکومت افغانستان و طالبان استقبال مشروط کرد.

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
حمایت وزارت امور خارجه افغانستان از نشست مسکو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، ، احمدشکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفته است، که افغانستان از تمامی تلاش‌ها و همکاری‌های کشورهای منطقه و فراتر از منطقه که منتج به تأمین صلح در افغانستان گردد، استقبال و پشتیبانی می‌کند؛ با این حال او افزود، که "تأکید همیشگی دولت جمهوری اسلامی افغانستان به روند صلح مشروط به رهبری و مالکیت افغانستان در آن روند بوده و به همین منظور پروسه کابل به میان آمده تا این پروسه حیثیت چتری را داشته باشد. باید تمامی تلاش‌هایی که در چارچوب نشست‌ها، مکانیزم‌ها و پلت‌فورم‌های مختلف تا به امروز صورت گرفته است، در آن (پروسه کابل) توحید و جمع‌بندی گردد و منتج به روندی عملی‌ِ شود که رهبری و مالکیت را افغانستان داشته باشد".

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه قرار است، که نشست دوم «پروسه کابل» در هفتۀ آخر ماه فیبروری میلادی برگزار شود و آمادگی‌ها در این زمینه جریان دارد.

یادآوری می کنیم، که وزارت امو خارجه روسیه روز چهارشنبه 27 جدی از افغانستان خواست، که گفت و گوهای فوری و مستقیم با طالبان را آغاز کند و اعلام کرد، که این کشور آماده است تا شرایط مناسب مذاکرات مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان را فراهم سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала