کرزی از کمک های نظامی روسیه با پاکستان حمایت کرد

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر حمایت کرزی از کمک های نظامی روسیه با پاکستان
حمایت کرزی از کمک های نظامی روسیه با پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان رابطۀ روسیه با پاکستان را نوپا می‎داند و از کمک‎های نظامی این کشور به اسلام آباد پشتیبانی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" حامد کرزی که نشست«رایسینا» در هند که امسال روی وضعیت افغانستان ویژه شده بود، سخن می زد، گفت هرگاه ایالات متحده می تواند به پاکستان جنگ افزار بدهد، پس روسیه نیز چنین کمک‏ها را در اختیار اسلام آباد قرار دهد: «جنگ افزارهای امریکایی نزد پاکستان، نود درصد بیشتر از جنگ افزارهای روسیه در آن کشور استند. هنگامی که امریکا دادن جنگ افزار را به پاکستان متوقف کرد، در آن صورت، از روسیه نیز می خواهیم تا همین کار را بکند.»
کرزی، می گوید که پاکستان پنجاه برابر بیشتر نسبت به افغانستان به ایالات متحده ارزش دارد و ازهمین رو، جنگ واشنگتن در افغانستان ناکام بوده است: «جوبایدن معاون وقت رییس جمهور امریکا، در نشستی برخاست و گفت: ببین آقای کرزی! پاکستان پنجاه برابر بیشتر نسبت به شما در افغانستان به ما اهمیت دارد.»
حامد کرزی از موقف گیری ترمپ در برابر پاکستان نیز پشتیبانی می کند و از او می خواهد که بر اسلام آباد بیشتر فشار بیاورد.
آقای کرزی باور دارد که اگر امریکا بخواهد «شکست» خود در افغانستان را جبران کند، رابطه اش با پاکستان را تغییر دهد: «پس برای جبران شکست امریکا در افغانستان، این رابطه امریکا با پاکستان باید تغییر کند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала