طالبان از گمرک شان در فراه روزانه تا ۷ میلیون افغانی درآمد دارند

© کارگرطالبان از گمرک شان در فراه روزانه تا ۷ میلیون افغانی درآمد دارند
طالبان از گمرک شان در فراه روزانه تا ۷ میلیون افغانی درآمد دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای شورای ولایتی فراه گفته اند که طالبان با داشتن گمرک مخصوص در این ولایت، روزانه تا هفت ملیون افغانی عواید دارند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری هشدار، ولایت فراه در غرب افغانستان از یک هفته به این سو، در آستانه سقوط قرار دارد. گروه طالبان، حمایت گسترده تهاجمی از سه سمت بر مرکز این ولایت افزایش داده و هر شب بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی حمله کرده و تلفات سنگین به این نیروها وارد می کنند.

جمیله امینی یک عضو شورای ولایتی فراه می‌گوید که این ولایت اکنون در آستانه سقوط کامل قرار دارد و مقامهای محلی این ولایت را به هم‌دستی با طالبان و حتی تجهیز جنگ‌جویان طالب متهم استند.

این عضو شورای ولایتی هلمند می‌گوید که طالبان بیشتر از طریق گمرکی که در این ولایت برای آنان ایجاد شده است، تامین و اکمال می‌شوند.

خانم امینی می‌گوید، هیچ واسطۀ باربری بدون اینکه محصول گمرگی شان را به طالبان پرداخت کند، نمی‌تواند از جاده عبور کند. او افزود که طالبان از بابت درآمد شان از این گمرک، تجهیزات پیشرفتۀ نظامی خریداری نموده و در حال حاضر چند گام از نیروهای امنیتی پیش اند.

مقامهای محلی فراه نیز تائید می‌کنند که طالبان در این ولایت گمرک دارند و روزانه از این منبع تا ۷ میلیون افغانی در آمد دارند.

محمد یونس رسولی معاون والی فراه گفته است که طالبان از این گمرک از اموال تجارتی محصول می‌گیرند و عواید زیادی از این بابت دارند. به گفته او طالبان با افزایش عواید شان از این گمرک، پول بیشتری به جنگجویان می‌پردازند که این موضوع سبب افزایش جنگجویان این گروه در این ولایت نیز شده است.

معاون والی فراه می‌گوید که هدف نهایی طالبان در جنگ این ولایت ضربه زدن به امور کاری بند بخش‌آباد، پروژۀ لولۀ انتقال گاز تاپی و ایجاد نا امنی در این منطقه است. به گفته او طالبان با در آمد مالی بالای شان به جذب جنگجویان شان از ولایت‌های هم‌جوار هلمند ونیمروز نیز پرداخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала