اتهامات سنگین به آدرس رئیس مجلس نمایندگان

© AP Photo / Rahmat Gulاتهام سنگین به آدرس رئیس مجلس نمایندگان
اتهام سنگین به آدرس رئیس مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفتهٔ یک نماینده ولایت کندز، افراد وابسته به عبدالرووف ابراهیمی در ناامنی‌ها و اختطاف‌ها در این ولایت دست دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، انجنیر کمال، نماینده ولایت کندز در مجلس نمایندگان با متهم‌کردن عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان کشور به باج‌گیری و عصب زمین گفته است که ملیشه‌های وابسته به آقای ابراهیمی در اکثر ناامنی‌ها در ولایت کندز دست دارند.

این نماینده ولایت کندز که دیروز (شنبه ۳۰ جدی) در نشست ولسی جرگه گفت که ناامنی، فساد اداری، قاچاق و اختطاف در این ولایت به اوج خود رسیده‌است.

آقای کمال افزود که در اغلب این ناامنی‌ها و اختطاف‌ها افراد وابسته به عبدالرؤوف ابراهیمی؛ رئیس مجلس دست دارند.

او اضافه کرد که افراد آقای ابراهیمی اکثراً در این ولایت مصروف قاچاق مواد مخدر اند و کسانی‌ که در ادارات گماشته شده‌اند نیز "دلالان" آقای ابراهیمی می‌باشند.

به گفته‌ کمال، رئیس مجلس ده‌ها جریب زمین را در این ولایت غصب کرده‌است که از آن میان می‌توان زمین پوهنتون کندز را به عنوان نمونه یاد کرد.

او، ابراهیمی را متهم به آغشته بودن در فساد کرد و گفت که ملیشه‌های وابسته به رئیس مجلس در شاهراه‌ها از مردم باج‌گیری می‌کنند.

اتهام‌های تازه علیه رئیس مجلس نمایندگان در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش نیز او متهم شده بود که ۴۰۰ کارمند خیالی استخدام کرده است.

در پی طرح این اتهام، کمیسیون ویژه حقیقت‌یاب مجلس نمایندگان، فیصله کرد که رییس مجلس، این پول را دوباره بازگرداند و عبدالرؤوف ابراهیمی نیز این تصمیم را پذیرفت؛ اما تاکنون به این تعهدش عمل نکرده است.

در جلسه امروز مجلس نیز شماری از نمایندگان، بار دیگر بر عملی‌شدن تصمیم کمیسیون حقیقت‌یاب در باره آقای ابراهیمی تأکید کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала