آنچه در طول ۱۴ ساعت در هوتل کانتیننتال گذشت

© Sputnik / J.A.Kحمله تروریستی بالای هوتل کانتیننتال کابل
حمله تروریستی بالای هوتل کانتیننتال کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حوالی ساعت ۹ شب گذشته ۵ تن از مهاجمان مهجز با تمامی تجهیزات نظامی بر هوتل انتر کانتیننتال، یکی از بزرگترین و مدرنترین هوتل‌های شهر کابل حمله تهاجمی نمودند که باعث کشته و زخمی‌شدن چندین تن شده اند.

هوتل انترکانتیننتال از جمله هوتل‌هایی در شهر کابل است که از امنیت فوق‌العاده‌ی برخوردار بود اما اینکه چگونه ۵ مهاجم با سلاح های سبک و سنگین بدون هیچگونه ممانعت خودشان را تا منزل دوم ساختمان این هوتل رسانیده و مردم را کشته و زخمی ساختند و بخش‌های این هوتل را به آتش کشیدند معلوم نیست، وزارت داخله هم تا هنوز در این مورد جزئیاتی را با رسانه‌ها شریک نساخته است.

جوانی که خودش را ممتاز احمدی، باشنده اصلی ولایت هلمند و کارمند ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این ولایت معرفی می‌کند با مقصر دانستن مسوولین این هوتل، چشم‌دید خودش را در هنگام ورود تروریستان به داخل هوتل چنین بیان نمود: من بخاطر کنفرانس تکنالوژی معلوماتی از ولایت هلمند آمده‌ام، ما به شمول تعدادی کارمندان مخابرات و روسای مخابرات از همه ولایات اینجا آمده بودیم ، بعد از آنکه ما کارت‌های دخولی خود را از ریسپشن و یا دفتر معلوماتی دریافت کردیم در حالیکه زنان و مردان زیادی خارجی هم اینجا بودند و شب زمانیکه من از لفت میخواستم بیرون بیایم دیدم که در مقابل میز معلومات و یا ریسپشن همه مردم جمع بودند و دو نفر با تفنگ‌های دست‌داشته شان به بیرون تیراندازی میکردند منم دوباره به لفت داخل شده و به منزل بالا فرار کردم و بعداً دیدم که انتحار کننده‌هایی به منازل بالا هم خودشان را رسانیدند و اتاق ها را بخاطر کشتن مردم تلاشی می‌کردند.

به گفتهٔ این جوان، او خودش را در یکی از اتاق‌ها مخفی نموده بود و تا رسیدن صبح منتظر ماند و بالاخره نیروهای امنیتی وی را نجات دادند.

در همین حال تعدادی از مردمی که بخاطر دریافت اطلاعات درمورد اقارب شان در نزدیکی این هوتل جمع شده اند حکومت را به بی کفایتی متهم کرده میگویند که تا زمانیکه افرادی حکومتی با تروریستان همدست نشده باشند این تروریستان نمیتوانند تا با اینگونه امکانات نظامی خودشان را به داخل هوتل برسانند.

پیما جوانی است که پدرش در منزل دوم این هوتل مامور است وی در حالیکه از هنگام دقایق آغاز این حمله بر هوتل از پدرش هیچ خبری ندارد میگوید:

از شب گذشته من اینجا ایستاده هستم در همین روی سرک و نیروهای امنیتی مرا اجازه نمیدهند که نه از راه عقب و یا از جلو به هوتل بروم، نیروهای امنیتی صبح بیشر شدند و چندین امبولانس شهدا و زخمیان را دیدم که به شفاخانه انتقال دادند و برای من هیچ چیزی نمیگویند.

در همین حال یک مرد دیگری که فرزندش به اسم مبین در منزل اول این هوتل مامور حسابداری است از شب تا صبح با دنیایی از یاس و نا امیدی منتظر یک خبری از پسرش ایستاده بود این مرد در حالیکه بیاد پسرش اشک در چشمانش حلقه زده بود به جواب خبرنگار که منتظر کی ایستاده است گفت: منتظر بچیم هستم هیچ خبری از او ندارم. این مرد رئیس جمهور کشور و مشاور امنیت ملی را مقصر این حادثه می‌داند.

در همین حال نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله میگوید: معلومات اخیر که بدست آوردیم الی منزل ۵ تکمیل گردیده و در حدود ۱۰۰ تن را به شمول ۱۶ تن از اتباع خارجی ما نجات دادیم که از جمله این ۱۶ تن ۸ تن اینها خانم‌ها بودند و به جای مصئون انتقال داده شده اند، نیروهای امنیتی همین اکنون در منزل ششم حضور دارد و تا هنوز جسد دو تن از تروریستان در منزل دوم بدست نیروهای امنیتی افتاده و کوشش داریم تا تروریستانی که در منزل ششم باقی مانده اند مکمل تصفیه شوند.

گرچند آقای دانش میگوید به افراد خارجی آسیبی نرسیده است ولی ممتاز احمدی که خود شاهد رویداد بود می‌گوید که اجساد دو تن از خارجی‌ها را به چشم خودش دیده است که در منزل دوم افتاده بود.

در همین حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با ارسال خبرنامه‌ای به رسانه‌ها میگوید که این حمله توسط ۵ تن از انتحاری‌های وابسته به گروه آنان به نام های بلال، ایوب، خلیل که باشندگان ولایت کندهار بودند، بشر باشنده اصلی ولایت فاریاب و عبید باشنده اصلی ولایت غور انجام شده است. سخنگوی طالبان گفته است که قرار بود این حمله بر هوتل انترکانتیننتال بالای خارجی‌ها شب قبل صورت بگیرد، اما به دلیل اینکه دو محفل عروسی در این هوتل جریان داشت این گروه برنامه خود را به شب بعدی به تاخیر انداخت تا افراد ملکی آسیب نبینند.

 به گفته‌ی ذبیح‌الله مجاهد، در نتیجه این حملات شان تعدادی زیادی از اتباع خارجی را کشته و زخمی ساختند.

این حمله بعد از ۱۴ ساعت با کشته‌شدن ۵ تن از تروریستان به پایان رسید.

گروه طالبان در سال ۲۰۱۱ نیز بر هوتل کانتیننتال در کابل حمله مسلحانه انجام داد. در آن حمله ده‌ها تن از مهمانان و کارکنان این هوتل کشته شدند.

در سال ۲۰۱۱ هشت مهاجم گروه طالبان در نیمه‌های شب بر هوتل انترکانتیننتال کابل حمله کردند، این حمله حدود ۵ ساعت طول کشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала