آیا سفارت امریکا از حمله به هوتل انتر کانتیننتال خبر داشت؟

© Sputnik / J.A.Kآیا سفارت امریکا از حمله به هوتل انتر کانتیننتال خبر داشت؟
آیا سفارت امریکا از حمله به هوتل انتر کانتیننتال خبر داشت؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده گارنیزیون کابل گفته است، که مسئولیت تامین امنیت هوتل انترکانتیننتال بدون اطلاع این نهاد به یک شرکت خصوصی امنیتی واگذار شده بود.

حمله تروریستی بالای هوتل کانتیننتال کابل به روایت تصویر - اسپوتنیک افغانستان
حمله تروریستی بالای هوتل انترکانتیننتال کابل به روایت تصویر
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، افضل امان فرمانده گارنیزیون کابل گفت: مسئولیت تامین امنیت هوتل انتر کانتیننتال بدون اطلاع این نهاد به یک شرکت خصوصی امنیتی واگذار شده بود و این کار در حد مقام های بالا رتبه صورت گرفته. ما در جریان این گپ نبودیم. تنها بالاخره اطلاع یافتیم که یک شرکت خصوصی دو سه هفته پیش تدابیر این ساحات را گرفته بود."

فرمانده گارنیزیون افزود: از حمله بر انترکانتیننتال به گارنیزیون کابل، از هیچ نهاد کشفی و استخباراتی، اطلاع پیش از پیش داده نشده بود.
این در حالیست، که اخیرا سفارت امریکا در کابل، به شهروندان امریکایی در مورد سفر به کابل و اقامت در هوتل های بین المللی این شهر به دلیل احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بود.
این سفارت به طور مشخص، به یکی از هوتل ‌های بین المللی در نزدیکی میدان هوایی کابل اشاره کرده بود.
در همین حال، این پرسش مطرح می ‌شود که سفارت امریکا از کجا این اطلاعات را به دست آورده و چرا نهاد مهمی مانند گارنیزیون کابل که مسئول امنیت پایتخت است از این امر بی اطلاع گذاشته شده بود؟
پرسش مهم دیگر، چرایی و چگونگی انتقال مسؤولیت امنیتی این هوتل به یک «شرکت خصوصی» است. این اقدام سه هفته پیش از وقوع حمله انجام شده بود؛ آنهم به گونه ای که حتی گارنیزیون کابل هم از آن خبر نداشت.
دلیل این انتقال چه بود؟ «شرکت خصوصی» مورد ادعا وابسته به کجاست و چطور نخواست یا نتوانست از نفوذ شش تروریست انتحاری به یکی از محافظت‌‌ شده ترین هوتل های بین المللی پایتخت، جلوگیری کند؟
پاسخ این پرسش های سنگین اما چندان دشوار نیست. امنیت افغانستان هم مانند سیاست و اقتصاد و مدیریت آن، مافیایی است. قدرت های بزرگی در این سازوکار عظیم دست دارند. شبکه های پیچیده ای در کار اند. تروریست ها هم بخشی از بازیگران این سناریو هستند. در مواقع لزوم از آنها استفاده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала