انتقادات شدید ازناتوانی دستگاۀ استخباراتی دولت افغانستان

© Sputnik / J.A.Kانتقادات شدید ازناتوانی دستگاۀ استخباراتی دولت افغانستان
انتقادات شدید ازناتوانی دستگاۀ استخباراتی دولت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد آگل مجاهد که سال‎های پیش مسؤولیت تأمین امنیت هُتل کنتیننتال را داشت، می گوید شکی نیست که از داخل هُتل با هراس افگنان همکاری شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" شماری از نظامیان پیشین، نهادهای کشفی و استخباراتی را به ناتوانی متهم می سازند و هشدار می‎دهند که اگر به گفتۀ آنان این «ناتوانی» تدوام یابد، وضعیت در کشور بدتر خواهد شد.
محمد آگل مجاهد که سال‎های پیش مسؤولیت تأمین امنیت هُتل کنتیننتال را داشت، می گوید شکی نیست که از داخل هُتل با هراس افگنان همکاری شده است.
«تا زمانی که شما بخش کشفی و استخباراتی خود را تقویت نکنید و در داخل دشمن نفوذ نداشته باشید، از آن ها معلومات بدست نیارید که دشمن چه پلان دارد، شما نمی توانید که همچون حملات را جلوگیری بکنید.»
در حالی که نیروهای امنیتی می گویند که حمله کننده گان بر هوتل انترکنتیننتال، از راه فرعی و پشت این هُتل سازمان دهی شده بودند، اما شماری از گواهان این رویداد می گویند که حمله کننده گان از داخل هوتل حمله شان را آغاز کردند.
نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله می گوید: «گزارش های ابتدایی نشان می دهد که مهاجمان از قسمت شمال این هُتل داخل آشپزخانه می شوند و پس از آن داخل سالون اول می شوند از همین جا آنها با نیروهای امنیتی ادرگیر می شوند».
نزدیکان زخمیان این رویداد می گویند که از هنگام حملۀ مهاجمان(ساعت 9 شب) تا ساعت چهار صبح، هیچ گروهی برای نجات شان نیامد و حمله کننده تمام شب اتاق به اتاق در جست و جو بودند.
در این حمله که طالبان مسؤولیت آن را به عهده گرفت، دست کم 43 تن جان باختند و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала