احمد ولی مسعود: دولت هر چه را کشت کرده، درو می کند

© Photo / فحه مسعودمسعود: مساله صلح تاکنون تجارتی، سیاسی و استخباراتی بوده است
مسعود: مساله صلح تاکنون تجارتی، سیاسی و استخباراتی بوده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس بنیاد احمد شاه مسعود در رابطه به جنجال‌های سیاسی به وجودآمده، میان والی برکنارشدۀ بلخ و رییس جمهور غنی می‌گوید که دولت وحدت ملی کشت خود را درو می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، احمد ولی مسعود رییس بنیاد احمد شاه مسعود که به مزار شریف سفر کرده، در حمایت از عطامحمد نور والی برکنارشدۀ بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در یک نشست خبری گفت که حکومت وحدت ملی در جریان سه سال گذشته، سیاست تفرقه‌ افگنی، حذف کدرهای علمی و چیز فهم، سیاست فریب‌کاری و دروغ‌‌ گویی را در پیش گرفته‌ است.
آقای مسعود گفت که سیاست تفرقه‌افگنی آنان نتنها افغانستان را با بحران مواجه کرده، بل‌که به وحدت ملی و نفاق ملی بین شهروندان کشور نیز به شدت صدمه وارد کرده‌‍ است.
وی در مورد تنش‌های به وجود آمدۀ سیاسی بین عطامحمد نور و دولت مرکزی می‌ گوید که حکومت اشرف غنی هرچیزی را که کاشته، آن ‌را در این اواخر درو می‌ کند و می ‌افزاید که خارجی‌ ها نباید در حل قضایایی درونی افغانستان مداخله نمایند.
وی از تصمیم دولت در قبال عطامحمد نور به شدت انتقاد می‌کند و می‌گوید زمانی شما امنیت ۵ کیلومتری ارگ ریاست جمهوری را گرفته نمی‌تواند، چرا می‌خواهد والی یک ولایت را که سال‌ها در برابر تروریزم و دهشت‌‍افگنی جنگینده، در این بخش قربانی داده و در مهار حمله‌های تروریستان فعال است، مردم هواخواهش است و کارکردهای خوبی به عنوان یک والی در یک ولایت دارد را می‌خواهید برکنار نماید و شمال را به مرکز تروریستان مبدل سازید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала