اعتماد جهانی آمریکا کاهش یافته است

© AP Photo / Evan Vucciنفوذ جهانی آمریکا کاهش یافته است
نفوذ جهانی آمریکا کاهش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میزان تایید نقش آمریکا در جهان از 48 درصد در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا، با گذشت یک سال از روی کار آمدن ترامپ به 30 درصد رسیده است .

به گزارش اسپوتنیک، نتایج تازه ترین نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می دهد که اعتماد جهانی به رهبری آمریکا بار دیگر کاهش یافته و این کشور اکنون در شاخص تایید جهانی در رتبه ای پایینتر از چین قرار دارد.
این نظرسنجی یک روز بعد از نظرسنجی جداگانه ای توسط موسسه گالوپ منتشر شده است که نشان می داد با نزدیک شدن به سالگرد تحلیف ترامپ، متوسط میزان محبوبیت وی از هر رئیس جمهوری در نخستین روز روی کار آمدنش، پایینتر است.
این نتایج حاکی از آن بود که محبوبیت ترامپ از زمان مراسم سوگندش فقط 39 درصد است. پایینترین رقم محبوبیت در نخستین سال روی کار آمدن رئیسان جمهوری آمریکا به «بیل کلینتون» رئیس جمهوری پیشین آمریکا مربوط می شود که میزان محبوبیتش 10 درصد بیشتر از ترامپ، یعنی 49 درصد بود.
جایگاه آمریکا در بین نیمی از کشورهای جهان (65 از 134 کشور مورد نظرسنجی واقع شده)، 10 درصد یا بیشتر کاهش داشته است. این میزان بیش از همه نزد نزدیکترین متحدان آمریکا در اروپای غربی، استرالیا و آمریکای لاتین بوده است. اعتماد به رهبری امریکا بیش از همه در انگلیس کاهش داشت که کاهشی 26 درصدی را رقم زد. یک سوم از انگلیسی های شرک کننده در این نظرسنجی رهبری آمریکا را تایید کردند اما 63 درصد مخالف آن بودند.
نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد: میزان پذیرش رهبری آمریکا فقط در بلاروس، مقدونیه، لیبریا و اسرائیل 10 درصد یا بیشتر افزایش یافته است.
گالوپ در این زمینه نوشت: امسال بیشترین تغییر را داشتیم. فقط 30 درصد از مردم جهان بطور متوسط عملکرد رهبری آمریکا را قبول دارند که در مقایسه با سال 2016 با رقم 48 درصد کاهش یافته است. در حقیقت تعداد افرادی که رهبری آمریکا را قبول ندارند بیش از آنهایی است که این عملکرد را قبول دارند.

ترامپ به عنوان بخشی از سیاست «آمریکا در اولویت است»، کشورش را از چند توافق چندجانبه خارج کرد. این توافقات شامل توافق مشارکت تجاری ترانس پسفیک، توافق اب و هوایی پاریس بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала