چه در انتظار بانوان سوری که با جنگجویان خارجی ازدواج کرده اند، خواهد بود؟

© REUTERS / Ali Hashishoچه در انتظار بانوان سوری که با جنگجویان خارجی ازدواج کرده اند، خواهد بود؟
چه در انتظار بانوان سوری که با جنگجویان خارجی ازدواج کرده اند، خواهد بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از فعالان سوری که در میان شان چند روزنامه نگار هم دیده می شود، کمپین را در ولایت ادلب در بخش غربی حلب به راه انداخته اند، که تا زنان سوری را از پیامدهای بد ازدواج با جنگجویان خارجی آگاه کنند.

Вид на город Эриха в провинции Идлиб - اسپوتنیک افغانستان
احتمال برقراری توافق آتش بس بعدی در ادلب
این کمپین که زیر نام «شوهر شما کیست؟» توسط فعالان سوری و خبرنگاران به راه انداخته شده است به زنان و فرزندان شان درباره پیامدهای منفی ازدواج شان با جنگجویان خارجی توضیح می دهند. آنها به زنان می گویند، که اگر آنها با جنگجویان خارجی ازدواج کنند، شوهران شان به مناطق جنگی جدید می روند، یا در جنگ کشته می شوند و پس از آن شاید آنها با کودکان شان تنها خواهند ماند. این کودکان به عنوان شهروند سوریه شناخته نخواهند شد و اجازه تحصیل را هم دریافت نخواهند کرد. علاوه بر این، این کودکان به دلیل منشاء غیر سوری مسخره خواهند شد.

عاصم زیدان هماهنگ کننده کمپین «شوهر شما کیست؟» می گوید، من این کار خود را برای نجات زندگی بانوان سوری که در مناطق زیر کنترل شورشیان زندگی می کنند و با جنگجویان خارجی ازدواج می  کنند، داوطلبانه انجام می دهم. ازدواج با جنگجویان خارجی ناپایدار است و مشکلات زیادی را برای آنها به بار خواهد آورد.

به گفته وی، افراط گرایان زمانی که با این زنان ازدواج می کنند، آنها را تنها به عنون کالا در نظر می گیرند.

محمود ال مراوی رئیس دادگستری دمشق به خبرنگار اسپوتنیک گفت: به دلیل بحران شماری زیاد از زنان سوری تن به چنین ازدواج ها داده و برای ثبت رسمی این ازدواج ها و حفاظت از حقوق کودکان قانون جداگانه باید ایجاد شود. بیشتر این ازدواج ها در سرزمین های که زیر کنترل تروریست ها بود، انجام شده است و در قانون سوریه برای این طور ازدواج ها لایحه ای وجود ندارد. اگر تمام مراحل لازم به تصویب برسد، حقوق زنان و کودکان تلف نخواهد شد.

طبق آمار اولیه در شمال سوریه 1750 بانوی سوری با خارجیان ازدواج کرده اند. در این خانواده ها 1124 کودک به دنیا آمده است. در مجموع 1826 کودک در خانواده های ستیزه جویان متولد شده اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала