حمایت پاکستان از تروریستان داعش در جوزجان

© AP Photo / Seivan Selimحمایت پاکستان از تروریستان داعش در جوزجان
حمایت پاکستان از تروریستان داعش در جوزجان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی با رد ادعای حضور داعشیان الجزایری و فرانسوی در ولایت جوزجان می‌گوید که تروریستان در این ولایت تحت حمایت کامل استخبارات پاکستان قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازخبرگزاری" جمهور" پیش از این گزارش هایی وجود داشت که تروریستان فرانسوی و الجزایری که برخی از آنها از سوریه به افغانستان آمده‌اند به گروه داعش در شمال کشور، بویژه در جوزجان پیوسته‌اند.

یکی از نمایندگان مردم ولایت جوزجان در مجلس نمایندگان نیز به تازگی گفته است که عبدالعزیز یلداش پسر طاهر یلداش، رهبر شبه نظامیان ازبکستان رهبری داعشیان در این ولایت را بر عهده گرفته است.

در همین حال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت با آنکه وجود تروریستان داعشی در ولایت جوزجان را رد نکرد اما گفت: "تروریستانی که در جوزجان هستند با داعشیان سوریه و عراق ارتباط ندارند بلکه پاکستان برای بزرگ و نیرومند نشان دادن داعش در این ولایت، بزرگ نمایی می کند".

وی تاکید کرد که داعش در ولایت جوزجان و در نقاط مختلف کشور منزوی شده است، مردم با اینها نیستند، فعلا آنها در افغانستان دست و پایشان شکسته است.

آقای رادمنش در رابطه با ادعاها مبنی بر رهبری داعش در این ولایت گفت: "عبدالعزیز شاید فرمانده چند داعشی در این ولایت باشد اما داعش پس از کشته شدن فرمانده شان در ولایت جوزجان فرمانده تازه ای را گزینش نکرده اند. اگر آوازه بلندی از داعش در افغانستان شنیده می شود، همان اساس تبلیغات استخباراتی پاکستان است".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала