رئیس جمهور فیلیپین: اگر قانون اساسی را نقض کردم، مرا بکشید

© AFP 2023 / Dean.Kرئیس جمهور فیلیپین: اگر قانون اساسی را نقض کردم، مرا بکشید
رئیس جمهور فیلیپین: اگر قانون اساسی را نقض کردم، مرا بکشید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رودریگو دوترته به نظامیان این کشور فرمان داد تا در صورتی که وی قانون اساسی کشورش را نقض کند و بیشتر از مدت تعیین‌شده در قدرت بماند، وی را به قتل برسانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال Rappler.com، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین در هنگام بازدید از یک پایگاه نظامی این کشور با اشاره به اینکه دفاع از قانون اساسی یک "مسوولیت مقدس" اردو است گفت: "اگر من بیشتر از مدت معین در قدرت بمانم و تصمیم بگیرم تا دیکتاتور شوم، مرا به قتل برسانید، من شوخی نمی‌کنم. من حتی اگر مدت ریاست جمهوری را برای یک روز تمدید کنم، از نیروهای مسلح فیلیپین و پولیس ملی می‌خواهم تا قانون اساسی را اجرا کنند."

دوترته در حالی این گفته‌ها را بیان نموده است که شایعاتی مبنی بر اینکه وی تصمیم دارد در قانون اساسی کشور اصلاحاتی وارد کند تا مدت قدرت‌اش را پس از ختم دوره ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۲، تمدید کند، پخش شده اند.

دوترته قول داد به منتقدان اروپایی خود سیلی بزند - اسپوتنیک افغانستان
دوترته حاضر است جگر تروریست ها را بخورد

دوترته در ماه می سال ۲۰۱۶ به عنوان رئیس جمهوری فیلیپین انتخاب شد. وی با مبارزهٔ جدی‌اش با قاچاقبران مواد مخدر در سراسر جهان مشهور شد. براساس اطلاعات پولیس، از زمان آمدن دوترته به قدرت، حدود ۲۴۰۰ تن افرادی که در قاچاق مواد مخدر دست داشتند، کشته شده اند. جامعه جهانی بارها از روش‌های نظامیان فیلیپینی انتقاد و ابراز نگرانی نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала