جیمز هاکر: طالبان در صورت ادامۀ جنگ، سرکوب خواهند شد

© AFP 2023 / Javed Tanveerطالبان افغانستان
طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز هاکر، فرماندۀ کل نیروهای هوایی امریکایی در افغانستان به طالبان هشدار می‌دهد که اگر به روند صلح نپیوندند، با حمله‌هایی رو به رو خواهند شد که تصور اش را نکرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال جیمز هاکر، فرماندۀ کل نیروهای هوایی امریکایی در افغانستان در گفت‌ که نیروهای زیر فرمان او به کشتن طالبان علاقه‌یی ندارند، اما نمی‌توانند که تنها نظاره گر کشتار مردم بی‌گناه از سوی این گروه باشند.
این فرمانده نیروهای هوایی امریکا در افغانستان می‌گوید که نیروها و امکانات هوایی شان را از عراق و سوریه به افغانستان انتقال می‌دهند تا جنگ در برابر گروه‌های هراس افگن را به گونۀ درست پیش ببرند.
جیمز هاکر گفت:"ما نمی خواهیم که طالبان را بکشیم. اما اگر طالبان زنان و کودکان بی گناه را بکشند، ما خاموش نخواهیم نشست. اگر طالبان به صلح نیایند، ما مجبور خواهیم بود با آنان بجنگیم و این کاری است که اکنون انجام می دهیم."
انتقال هواپیماها و نیروهای هوایی امریکایی از سوریه و عراق به افغانستان دلگرمی‌ها و خوش بینی‌های مقام‌های نیروهای هوایی کشور را در فصل آینده جنگ بیشتر ساخته است.
هوا پیمای "ای — ۱۰" یکی از این هوا پیماهایی است که پس از نزدیک به هفت سال بار دیگر وارد میدان های جنگ افغانستان ساخته می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала