سفر رییس جمهور اندونیزیا به کابل برای گسترش روابط با افغانستان

© Photo / Basir MohediВстреча посла Индонезии с Мохагагом
Встреча посла Индонезии с Мохагагом - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عارف رچمان سفیر اندونیزیا در کابل در دیدار با محمد محقق معاون ریاست اجراییه افغانستان گفته است که رییس جمهور این کشور برای گسترش روابط میان دو کشور به کابل خواهد آمد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه‌های معاونیت دوم اجراییه گفته است که این ملاقات که در کاخ شورای وزیران برگزار شده بود، طرفین روی گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور صحبت و تبادل نظر نمودند.

در این دیدار سفیر اندونیزیا گفته است که روابط میان اندونیزیا و افغانستان را نیکو و دارای سابقه طولانی عنوان نمود. ایشان از سفرهایش به ولایات بلخ، بامیان، هرات، ننگرهار و قندهار یادآوری کرده، افزود که وی شیفته فرهنگ و مهمان نوازی مردم افغانستان شده است.

محمد محقق نیز گفته است که اندونیزیا و افغانستان مشترکات فرهنگی و اسلامی زیادی دارد که بر نزدیکی هرچه بیشتر این دو کشور می افزاید.

معاون ریاست اجراییه ضمن قدردانی از کمک های اندونیزیا برای حکومت و مردم افغانستان، تصریح نمود که اندونیزیا دوست دیرینه افغانستان بوده و دور بودن مرزها نتوانسته است میان دو کشور دوست فاصله ایجاد کند.

محقق افزود که فرهنگ متنوع، معتدل ومتساهل مردم متمدن اندونیزیا الگو برای كشورهای مسلمان نشين جهان است تا با صلح و همدیگر پذیری در کنار هم زندگی نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала