اخراج پناهجویان افغان از آمریکا

© AP Photo / Hoshang HashimiAfghan refugees enter Afghan territory after leaving Iran at the Islam Qala border crossing in Kohsan, Herat, west of Kabul, Afghanistan, Sunday, Nov.11, 2012
Afghan refugees enter Afghan territory after leaving Iran at the Islam Qala border crossing in Kohsan, Herat, west of Kabul, Afghanistan, Sunday, Nov.11, 2012 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات واشنگتن روند اخراج پناهجویان افغان از این کشور را نیز آغاز کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ پس از روی کار آمدن در آمریکا با اعلام استراتژی جدیدش، جنگ و درگیری را در افغانستان در حالی افزایش داده است که مقامات آمریکایی روند اخراج پناهجویان افغان را نیز آغاز کرده‌ اند.
حفیظ میاخیل، مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین افغانستان گفت که، یک گروه 21 نفره از پناهجویان افغان فروردین ماه سال جاری و یک گروه شش نفره نیز اخیرا از آمریکا اخراج شده‌اند.
وی افزود: این پناهجویان بطور اجباری از آمریکا اخراج شده‌اند.
از سوی دیگر، شرکت «داکیومنت کلود» که مسئولیت ثبت آمار پناهجویان افغان در آمریکا را به عهده دارد نیز اعلام کرده که روند اخراج پناهجویان از آمریکا در سال 2016 و 2017 میلادی افزایش یافته است.
بر اساس گزارش این شرکت بیش از 48 پناهجوی افغان سال 2017 میلادی و 14 تن دیگر نیز سال 2016 میلادی از آمریکا اخراج شده‌اند.
بسیاری از پناهجویان افغان در آمریکا از کارکنان و مترجمان نیروهای آمریکایی هستند که به دلیل تهدیدات امنیتی با صدور ویزای مهاجرت به این کشور پناهنده شده بودند.
پیش از این نیز ترامپ در نشست کاخ سفید با ابراز نارضایتی از صدور ویزا به شهروندان افغانستان، این کشور را پناهگاه تروریست‌ها خوانده بود.
این در حالی است که بسیاری از نهادهای حامی پناهجویان و سازمان‌های حقوق بشری از کشورهای غربی بارها خواسته‌اند تا از اخراج پناهجویان افغان خودداری کنند زیرا وضعیت امنیتی افغانستان برای بازگشت آنها مناسب نیست.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала