بررسی‎ها در بارۀ حمله بر کنتیننتال تا روز شنبه نهایی می‎ شوند

© Sputnik / J.A.Kحمله تروریستی بالای هوتل کانتیننتال کابل
حمله تروریستی بالای هوتل کانتیننتال کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از حملۀ طالبان بر هُتل انتر کنتیننتال کابل، پنج روز می گذرد، اما وزارت امور داخله از همه گانی شدن نتیجۀ بررسی هایش در این باره تا دو روز دیگر خبر می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، چگونگی نفوذ مهاجمان به این هُتل به شدت محافظت شده، سوال های زیادی را در در اذهان عمومی ایجاد کرد. بربیناد گزارش این شبکه، شش مهاجم، در یک موتر نوع «تونس» پُر از مواد منفجره حامل جنگ افزارهای سبک و سنگین، بدون این که در دروازه های این هُتل بازرسی شوند، وارد این هُتل گردیدند.
اما وزارت داخله گفت که در این باره تحقیق می کند. اکنون سخن گوی این نهاد می گوید که تحقیقات در این باره، روز شنبه نهایی خواهد شد.
این حمله در حالی صورت گرفت که سه هفته پیش، مسؤولیت تأمین امنیت این هُتل از وزارت داخله به یک شرکت خصوصی امنیتی کابل — بلخ سپرده شده بود.
اکنون، مسؤولان هُتل انترکنتیننتال می گویند که نظر به خواست وزارت امور داخله و توافق شورای امنیتی ملی، مسؤولیت تأمین امنیت این هُتل به این شرکت خصوصی واگذار شده بود.
محمد حارث نایاب، معاون هُتل کانتیننتال در این باره گفت: "امنیت هُتل انترکنتیننتال بعد از دریافت مکاتیب متعدد وزارت محترم امور داخله مبنی بر عدم تأمین امنیت هُتل متذکره از سوی آن وزارت به شرکت خصوصی انتقال یافت".
اما، نصرت رحیمی، معاون سخن گوی وزارت داخله این گفته ها را رد می کند: "به هیچ وجهه! این توسط همان مرجعی که هُتل مربوطش می شود، خواستار این شده است که تأمین امنیت این هُتل از وزارت امور داخله به شرکت خصوصی واگذار بکند".
با این همه، هنوز هم مسؤولان امنیتی، به خبرنگاران اجازه نمی دهد که از آنچه در داخل هُتل انترکنیتیننتال رخ داده است، تصویربرداری کنند.
این روند با انتقادهای نهاد نظارت کننده دسترسی به اطلاعات را بر انگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала