افشای موقعیت پایگاه‌های مخفی امریکا + عکس

© Sputnik / Vladimir Pirogov /  مراجعه به بانک تصاویر Transit center of U.S. Air Force at Manas base
Transit center of U.S. Air Force at Manas base - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اطلاعات مربوط به مسیرهای ورزشی نظامیان خارجی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می شود می‌تواند موقعیت پایگاه‌های نظامی مخفی آن‌ها را فاش کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Verge، اطلاعات محرمانه درباره موقعیت و اعضای پایگاه‌های نظامی آمریکا توسط یک شرکت ورزشی فاش شده است.
این اطلاعات توسط شرکت استاروا (Strava) در نقشه مصور آن نشان دهنده تمام فعالیت‌های کاربران اپلیکیشن این شرکت است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ضمن ثبت روند تمرین خود آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند.
این نقشه که در نوامبر سال 2017 منتشر شد تمام فعالیت‌های آپلود شده در استاروا را نشان می‌دهد و به گزارش این شرکت این اطلاعات شامل بیش از 3 تریلیون نقاط داده «جی.پی.اس» است.
این برنامه می‌تواند بر روی دستگاه‌های مختلف از جمله تلفن‌‌های هوشمند استفاده شود تا مسیرهای متداول برای ورزش در شهرهای بزرگ و یا افرادی را که در مناطق دور افتاده‌ای الگوهای ورزشی غیر معمول دارند را مشخص کند.
با این حال تحلیلگران نظامی بر این باورند که این نقشه‌ها جزئیات کافی را برای افشا کردن اطلاعات فوق العاده محرمانه کارکنان نظامی مشخص می‌ کند.
در مناطقی مانند افغانستان، جیبوتی و سوریه که کاربران استاروا را منحصرا نظامیان خارجی تشکیل می‌دهند، پایگاه نظامی آن‌ها به روشنی روی نقشه دیده می‌شود.
به طور مثال در ولایت «هلمند» واقع در جنوب افغانستان موقعیت پایگاه‌های نظامی به وضوح در نقشه تیره قابل مشاهده است.
با زوم کردن نقشه یکی از پایگاه‌ها طرح داخلی آن از طریق مسیر دویدن شمار بسیاری از نظامیان خارجی مشخص است. این پایگاه از طریق گوگل مپ و یا اپل مپ قابل روئیت نیست، اما از طریق استاروا بسیار مشهود است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала