حلقه هایی در درون نظام با هراس افگنان همکاری می کنند

© Photo / Saleh4eد ولسمشر په فرمان، امرالله صالح حکومت سره یوځاي شو
د ولسمشر په فرمان، امرالله صالح حکومت سره یوځاي شو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی گفت که معاونین شورای امنیت ملی مستقیم با پاکستان رابطه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی گفت که شورای امنیت ملی، فردی را به سمت معاونیت این نهاد گماشته است که جاسوس پاکستان است، مستقیم رابطه با پاکستان دارد، اجنت است، جاسوس است و این دولت میفهمد.
شماری از اعضای شورای ملی انتقاد می کنند که با این وجود، چرا حکومت این جاسوسان و نفوذی های دشمن را شناسایی و مجازات نمی کنند.
روز گذشته، ویس احمد برمک نیز که در یک نشست خبری صحبت می کرد به گونه یی، ادعاهایی مبنی بر نفوذ دشمنان در نظام را تأیید کرد
محمد هاشم الکوزی، رییس کمیسیون امنیت دفاعی مجلس سنا در این باره گفت: "بعضی از افراد مزدور وجود دارد که طالبان و داعشیان را به داخل می آورند یا در مقابل پول و یا در مقابل بعضی روابط دیگر و به هدف می رسانند و این گپ واضح است که طالبان در کشور همکارانی دارند".
با این همه، شماری از جریان های سیاسی، یکی از علت های دیگر افزایش ناامنی ها و گسترش فعالیت های هراس افگنانه در کشور را برخاسته از سرگرمی رهبران نهادهای کشفی و استخباراتی در مسایل سیاسی می دانند.
در همین حال، رییس جمهور اشرف غنی می گوید که تمامی افراد در کشور باید منافع کوچک شخصی شان را کنار بگذارند؛ زیرا بیرون رفت از اوضاع کنونی، نیازمند آوردن اصلاحات در حکومت به ویژه در نهادهای امنیتی است.
وی همچنان گفت: "وقت آن فرا رسیده که تمام اقشار، منافع کوچک گروهی و شخصی خود را در مقابل منافع اولیای کشور کنار گذاشته از تفرقه و نفاق خود داری کنند و از روند اصلاحات در نظام، بخصوص اصلاحات در نهادهای امنیتی کشور حمایت کنند".
اتهام دست داشتن حلقه هایی در داخل و بیرون از حکومت با هراس افگنان، سالهاست که از سوی چهره های سیاسی و شهروندان کشور مطرح می شود، اما تاکنون کمتر از بازداشت ویا پی گیری این افراد از سوی حکومت، گزارش شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала