رئیس جمهورغنی: انتقام خون هموطنانم را می‌گیریم

© AFP 2023 / Jim Watsonرئیس جمهورغنی: انتقام خون هموطنانم را می‌گیریم
رئیس جمهورغنی: انتقام خون هموطنانم را می‌گیریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در میان موج عظیم انتقادات از عدم توانایی حکومت برای مهار حملات تروریستی، رئیس‌جمهور غنی به طالبان هشدار داد که نیروهای امنیتی انتقام خون شهروندان را از آنان خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک،«محمداشرف غنی» در واکنش به حملات خونین اخیر در کشور، می‌گوید که نیروهای امنیتی انتقام خون شهروندان را از طالبان خواهند گرفت.
رئیس‌جمهور که ظهر امروز در یک نشست مشترک خبری با رئیس‌جمهور اندونزیا در ارگ سخن می‌گفت، به طالبان هشدار داد که نیروهای امنیتی جواب حملات اخیر آنان را خواهند داد.
به گفته غنی، طالبان اکنون در میدان‌های نبرد شکست خورده‌اند و به همین دلیل به حمله بر «مردم» و «غیرنظامیان» رو آورده‌اند.
وی افزود: «طالبان ثابت ساختند که حتی برای حفظ نام و حیثیت خود نیز از اوامر بادارشان سرپیچی و نافرمانی کرده نمی‌توانند، چه رسد به اینکه از منافع مردم افغانستان دفاع کنند.»
غنی می‌گوید که افغانستان در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و طالبان باید از آزمون به گفتهٔ وی «اسلامیت» و «افغانیت» بگذرند و انتخاب کنند که آیا به صلح می‌پیوندند یا به جنگ ادامه می‌دهند.
رئیس‌جمهور می‌گوید که طالبان برای نخستین بار با پذیرفتن مسؤولیت حمله بر غیرنظامیان، اعتراف کردند که مستقل نیستند و از سوی کشورهای خارجی حمایت می‌شوند.

وی از اندونزیا به عنوان «بزرگترین» کشور دارای دموکراسی در جهان اسلام و «نماد تعادل» یاد کرد و نقش این کشور را در معادلات جهان اسلام اثرگذار دانست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала